جمعه دهم فروردین ماه
نگرائو، تقریبا یک گل در هر بازی؛

علت اشک های ستاره فینال بعد از سوت پایان چه بود؟

در فینال لیگ قهرمانان آسیا وقتی سوت پایان بازی به صدا درآمد و اولسان موفق شد با پیروزی 2-1 مقابل پرسپولیس به قهرمانی برسد جونیور نگرائو ستاره برزیلی 35ساله این تیم با اینکه سعی می‌کرد صورتش را با دستهای خود بپوشاند ولی قادر به مخفی کردن اشک‌هایش نبود. اما اشک‌های نگرائو این بار اشک شادی بود.

در فینال لیگ قهرمانان آسیا وقتی سوت پایان بازی به صدا درآمد و اولسان موفق شد با پیروزی 2-1 مقابل پرسپولیس به قهرمانی برسد جونیور نگرائو ستاره برزیلی 35ساله این تیم با اینکه سعی می‌کرد صورتش را با دستهای خود بپوشاند ولی قادر به مخفی کردن اشک‌هایش نبود. اما اشک‌های نگرائو این بار اشک شادی بود.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، جونیور در فینال دیروز از آغاز به عنوان مهاجم اصلی اولسان در مقابل پرسپولیس به میدان رفته بود. او در جریان این پیروزی هر دو گل تیمش را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه پرسپولیس کرد و در حالیکه هفت دقیقه به پایان بازی مانده بود جایش را به بیون جانسون داد و روی نیمکت نشست. او دستهایش را کنار هم قرار داده و تا انتهای بازی در حال دعا به تماشای مسابقه نشست. اما زمانی که بازی به پایان رسید تنها شادی بود که در حرکات نگرائو دیده می شد.

این اغراق نیست که بگوییم جونیور امسال بهترین سال دوران فوتبالی خود را پشت سر گذاشت و حتی در لیگ کره بهترین بازیکن لیگ بود. در دوران پساکرونا این نگرائو بود که با گلزنی های بی وقفه خود برای اولسان یکی از بهترین درخشش ها در کی لیگ را به خود اختصاص داد. نگرائو بعد از شروع مجدد کی لیگ در دوران پساکرونا در ماه می 5 گل، در ماه ژوئن 4 گل و در ماه جولای 8 گل به ثمر رساند. او در سال 2020 میلادی در 27 بازی اولسان در لیگ کره 26 گل به ثمر رساند تا میانگین خارق العاده 0.96 گل در هر بازی را به ثبت برساند.

 با اینکه اولسان فصل گذشته هم لیگ را به حریفش جونبوک هیوندای واگذار کرده و هم در جام حذفی نتوانست به قهرمانی برسد ولی نگرائو در هر دو بازی رفت و برگشت با جونبوک قهرمان لیگ کره برای اولسان گلزنی کرد. هواداران اولسان یادشان نمی‌رود که نگرائو در زمان اهدای مدال‌های قهرمانی جام حذفی کره زمانی که برای دریافت نقره روی صحنه رفت سرش را پایین انداخته بود و ناراحتی شدیدی احساس می‌کرد.

جونیور لیگ قهرمانان آسیا را امسال در حالی آغاز کرد که در ابتدای تورنمنت با مشکل سلامتی مواجه شده بود و به دلیل درد از ناحیه عضلات شکم روزهای سختی را پشت سر گذاشت. به همین علت بود که او در مرحله گروهی تنها دو گل به ثمر رساند. اما زمانی که لیگ کره به پایان رسید و فشار برای قهرمانی از روی اولسان برداشته شد جونیور نگرائو هم دوباره درخشان ظاهر شد. از این به بعد جونیور به موتور گلزنی اولسان در لیگ قهرمانان تبدیل شد و نقش مهمی در پیروزی این تیم مقابل بیجینگ در یک چهارم نهایی و ویسل کوبه در نیمه نهایی داشت.

 در فینال هم جونیور نگرائو مرد اول اولسان بود و هر دو گل تیمش را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه پرسپولیس کرد. در این شکی نیست که روحیه جنگندگی جونیور نگرائو یکی از مهمترین عوامل قهرمانی اولسان در آسیا بود. او در نهایت به آرزویش رسید‌، روی صحنه رفت، جام قهرمانی را بوسید و بالای سر برد تا همه مشکلاتی که در این یک سال با آن مواجه بود را به فراموشی بسپارد. اشک‌های نگرائو بعد از سوت پایان فینال آسیا به بهترین شکل ممکن نماینده احساس همه هواداران این تیم در فصلی بود که در نهایت با یک قهرمانی بزرگ به پایان رسید.