جمعه دهم فروردین ماه

صالحی امیری: 400 کرسی را از ما بگیرند اتفاقی نمی افتد!

رئیس کمیته ملی المپیک که از اجلاس عمان بازگشته است به چند نکته مهم به عنوان دستاورد این نشست اشاره کرد و به عنوان مثال؛ از کرسی ها و سمت هایی که در آسیا داریم و فاقد اثرگذاری لازم است.

رئیس کمیته ملی المپیک که از اجلاس عمان بازگشته است به چند نکته مهم به عنوان دستاورد این نشست اشاره کرد و به عنوان مثال؛ از کرسی ها و سمت هایی که در آسیا داریم و فاقد اثرگذاری لازم است.


 وی گفت: اکنون10 درصد کرسی های ما موثر هستند و ۹۰ درصد دیگر تاثیر خاصی ندارند. ما در شورای المپیک آسیا ۱۲ کرسی داریم که فقط یکی از آنها اثر بخشی دارد. و بقیه در کمیسیون ها است که حتی سالی یکبار هم نشست ندارند.  در واقع کرسی اثر گذار است که قدرت ارتقاء جایگاه ورزش قهرمانی را در مجماع بین المللی سبب می شود بنابراین فقط باید دنبال کرسی اثر گذار باشیم. الان از ۵۰۰ کرسی اگر ۴۰۰ کرسی را از ایران بگیرند هیچ اتفاقی برای ورزش ایران نمی افتد چون کرسی تشریفاتی تاثیری در ارتقاء جایگاه ورزش قهرمانی ایران ندارد. ما تنها با داشتن توان اقتصادی بالا،  رابطه سیاسی با کشورها، قدرت چانه زنی و تامین زیر ساخت ها می توانیم در مسیر کسب کرسی های بین المللی حرکت کنیم.

صالحی امیری در مورد دستاوردهای حضور در اجلاس شورای المپیک آسیا تاکید کرد:  اجلاس شورای المپیک اسیا فرصت جدیدی را برای دیپلماسی ورزش ایران ایجاد کرد. اولین دیدار ما در سفر به عمان، با وزیر فرهنگ و جوانان عمان بود. نگاه عمان به ایران بسیار مثبت است و توافق کردیم تفاهم نامه ای امضا کنیم و روابط ورزشی خود را گسترش دهیم. قرار است این تفاهم نامه ۱۰ ساله باشد. عمانی ها در خواست داشتند در رشته های المپیکی همکاری های دوجانبه بیشتر باشد.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد رایزنی برای بازگرداندن کاراته به المپیک تصریح کرد: در عمان،  با رییس کنفدراسیون کاراته آسیا دیدار داشتیم که او جایگاه ایران را نه تنها در آسیا بلکه در جهان اول دانست و در این دیدار ما نسبت به حذف کاراته از المپیک اعتراض کردیم. پس از آن با رییس فدراسیون جهانی کاراته دیدار کردیم و او مدعی بود حذف کاراته از المپیک سیاسی است. ما شدیدا نسبت به این مسئله معترض شدیم و سه پیشنهاد داشتیم. پیشنهاد اول، مطرح شدن موضوع در هیات اجرایی شورای المپیک آسیا بود، پیشنهاد دوم ارسال نامه اعتراضی به کمیته بین المللی المپیک و پیشنهاد سوم راه اندازی کمپین برای بازگرداندن کاراته به المپیک بود که این پیشنهادات مورد استقبال قرار گرفت. 


وی در مورد اینکه ایران با رای دادن به قطر، چه امتیازی از این کشور می گیرد ، تاکید کرد:  وقتی امتیازی می دهیم قطعا امتیازی هم می گیریم.  ما جلساتی را با صاحب نظران در کمیته ملی المپیک داشتیم و به این نتیجه رسیدیم در شان ایران نیست کمک  مالی بخواهیم اما  استفاده از امکانات ورزشی قطر و تبادل مربی و انجام بازیهای دوستانه درخواست های ما بوده است.