پنجشنبه سی ام فروردین ماه
دور برگشت لیگ والیبال هم متمرکز شد؛

ویدئو چک هم می آید!

دور رفت مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ۲۵ آذرماه با صدرنشینی فولاد سیرجان به پایان رسید.

دور رفت مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ۲۵ آذرماه با صدرنشینی فولاد سیرجان به پایان رسید.

کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال، برای دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان ایران سه تصمیم مهم گرفته است که بنا به درخواست اکثریت باشگاه‌ها، برگزاری رقابت‌ها به صورت متمرکز در تهران، از جمله این تصمیمات است.

بر این اساس، دور برگشت مرحله مقدماتی، از هشتم دی‌ماه با ورود تیم‌ها به تهران آغاز می‌شود و مسابقات هفته نخست دور برگشت مرحله مقدماتی، روز سه‌شنبه نهم دی‌ماه در دو سالن خانه والیبال و فدراسیون برگزار خواهد شد.

از ۱۸ مهرماه سال ۹۹ و به دنبال موج سوم بیماری کرونا در ایران و جهان، کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات، به منظور قطع زنجیره شیوع کرونا و این‌ که تیم‌ها بتوانند با آرامش خاطر بیش‌تر و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به تمرینات و رقابت‌های خود بپردازند، ادامه لیگ برتر مردان را متوقف کرد.

همچنین در این نشست تصمیم‌گیری شد که دور برگشت مرحله مقدماتی نیز به صورت متمرکز و به روش لیگ ملت‌ها در پنج هفته برگزار شود، اما بسیاری از باشگاه‌ها پس از پایان دور رفت، درخواست ادامه مسابقات به شیوه دور رفت را به فدراسیون دادند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها، رعایت بهتر و دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی، آسیب دیدگی کم‌تر بازیکنان در روش متمرکز و در تهران، به دلیل کم‌تر شدن سفرها و در مجموع نتایج مثبت این شیوه برگزاری، از جمله دلایل باشگاه‌ها برای این‌ درخواست بوده و در نهایت، فدراسیون والیبال نیز با این درخواست موافقت کرد.

با توجه به حساسیت مسابقات دور برگشت، استفاده از ویدئو چک در ادامه لیگ برتر مردان، از دیگر تصمیمات جدید است که درصد اشتباهات انسانی را به حداقل برساند.

استفاده از VIS در ادامه مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران نیز از دیگر تصمیمات فدراسیون برای این رقابت‌ها است که از نتایج آن می‌توان در بسیاری از جهات از جمله دعوت ملی‌پوشان به اردوی تیم ملی و… استفاده کرد.

برنامه کامل دور برگشت لیگ برتر والیبال مردان، متعاقبا اعلام خواهد شد.