جمعه دهم فروردین ماه

آبی‌ها در دربی لندن درخشیدند

چلسی با پیروزی 3-0 مقابل وستهام، به رتبه پنجم جدول لیگ برتر صعود کرد.

چلسی با پیروزی 3-0 مقابل وستهام، به رتبه پنجم جدول لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، شاگردان فرانک لمپارد در این دیدار کاملا برتر از رقیب همشهری ظاهر شدند و در نهایت با گل‌های تیاگو سیلوا و تامی آبراهام (دو گل) به پیروزی رسیدند.

چلسی بازی را بهتر آغاز کرد اما در دقیقه 7، این وستهام بود که توسط دکلان رایس به گل رسید؛ ولی داور به دلیل آفساید این گل را نپذیرفت.

سه دقیقه بعد، تیم میزبان به گل اول بازی رسید. روی یک ضربه کرنر از سمت چپ دروازه وستهام بود که ارسال میسون مونت روی تیر یک به تیاگو سیلوا رسید و او هم با یک ضربه سر قدرتمندانه کار را تمام کرد.

 حملات چلسی ادامه پیدا کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 14، روی ارسال مونت به دهانه دروازه وستهام، تیمو ورنر کار را تمام کند اما این مهاجم آلمانی نتوانست ضربه نهایی را وارد کند. دو دقیقه بعد، روی پاس سزار آسپلیکوئتا، این تامی آبراهام بود که دروازه میهمان را باز کرد اما داور این گل را به دلیل آفساید نپذیرفت.

در ادامه بازی متعادل تر شد و در دقیقه 24، روی اشتباه آسپلیکوئتا، این آرون کرسول بود که صاحب موقعیت شد اما ارسال او به دهانه دروازه را هیچ یک از بازیکنان وستهام نتوانست تبدیل به گل کند.

حملات دو تیم ادامه پیدا کرد و هر دو تیم صاحب موقعیت های نصفه و نیمه‌ای برای گلزنی شدند اما در نیمه اول توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و این نیمه با همان یک گل به سود چلسی به پایان رسید.

نیمه دوم را وستهام بهتر آغاز کرد و در دقیقه 48، روی ارسال خوب کرسول، این سباستین هالر بود که می توانست با ضربه سر دروازه چلسی را باز کند اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

حملات وستهام ادامه پیدا کرد و در دقیقه 59، روی یک ضربه آزاد، این بار آنجلو اوگبونا بود که می توانست باز ضربه سر دروازه چلسی را باز کند اما توپ بعد از برخورد به تیاگو سیلوا، از بالای دروازه به بیرون رفت.

چهار دقیقه بعد، تیاگو سیلوا که برای زدن ضربه سر روی یک کرنر دیگر از میسون مونت، به محوطه جریمه وستهام رفته بود، توسط دو مدافع حریف تحت فشار قرار گرفت اما علی رغم اعتراض او، داور پنالتی اعلام نکرد.

در دقیقه 64، فورنالس که صاحب یک موقعیت خوب شده بود، با یک ضربه محکم دروازه چلسی را هدف قرار داد اما آسپلیکوئتا با حضور به موقع دروازه تیمش را نجات داد.

حملات دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 78، چلسی به گل دوم رسید. روی یک حمله سریع بود از آبی ها بود که شوت نه چندان جالب ورنر پشت مدافعان وستهام به تامی آبراهام رسید و او هم با یک بغل پای ساده، کار را تمام کرد.

بازیکنان وستهام هنوز از شوک این گل خارج نشده بودند که چلسی در دقیقه 80 به گل سوم رسید. این بار روی ارسال میسون  مونت به دهانه دروازه وستهام، ابتدا پولیشیچ صاحب موقعیت شد اما نتوانست ضربه سر مناسبی بزند ولی آبراهام خودش را به توپ رساند و به راحتی دروازه را باز کرد.

برتری میزبان ادامه پیدا کرد و چیزی نمانده بود که این تیم در دقیقه 88 به گل چهارم برسد ولی ضربه تیمو ورنر به تیر دروازه برخورد کرد. در ثانیه های پایانی اتفاق خاصی رخ نداد و در نهایت بازی با همان نتیجه 3-0 به سود چلسی به پایان رسید.