پنجشنبه نهم فروردین ماه

رحمان عموزاده: برابر کشتی گیر روس غافلگیر شدم

وقت اول توانستم از حریف روس دو امتیاز بگیرم اما وقت دوم بی تجربگی کردم و غافلگیر شدم.

وقت اول توانستم از حریف روس دو امتیاز بگیرم اما وقت دوم بی تجربگی کردم و غافلگیر شدم.


تنها آزادکار اعزامی به رقابت های جام جهانی صربستان که موفق به کسب مدال برنز این رقابت ها شد در رابطه با عملکرد خود در این مسابقات به خبرنگار خبرگزاری البرز گفت: برای نخستین بار بود که در چنین میدانی کشتی می گرفتم. همین که توانستم در این مسابقات به مدال برنز برسم و جواب اعتماد کادر فنی را بدهم خوشحالم.
رحمان عموزاده خلیلی در رابطه با حریف روس خود اظهارداشت:  قبل از مبارزه با زائر اوگیف روس، کشتی گیران ترکیه، ایتالیا و نماینده گینه بیسائو را با اقتدار شکست دادم اما حریف روسی قهرمان جهان و با تجربه بود با این وجود وقت اول مسابقه موفق شدم دو بر یک او را پشت سربگذارم اما در نهایت بی تجربگی کردم و برابر او شکست خوردم. در هر حال کشتی از این اتفاقات زیاد دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که چند سال دارد و آیا قصد دارد در همین وزن به کشتی ادامه دهد، گفت: به تازگی وارد ۱۸ سالگی شدم و قصد دارم تا المپیک در همین وزن باقی بمانم. بعد از آن احتمالا ۶۵ کیلو مبارزه خواهم کرد. تمام سعی و تلاش من این است که بتوانم روزی مدال المپیک کسب کنم.
خلیلی ادامه داد: حسن یزدانی کشتی گیر استثنایی است و می تواند الگوی خوبی برای من و دیگر جوانان باشد. او از جمله نوابغ این ورزش و به معنی واقعی هم از نظر اخلاقی و هم ورزشی نمونه است.
این کشتی گیر جوان اهل بهشهر مازندران که تاکنون موفق به کسب مدال های طلای نوجوانان آسیا و جهان شده به غیر از خود سه برادر دیگر دارد که آنها نیز کشتی می گیرند و چه بسا در آینده از آنها زیاد خواهیم شنید.‌ او که برای نخستین بار در مسابقات بزرگسالان حضور پیدا کرده است، سطح برگزاری و میزبانی مسابقات جام جهانی صربستان را بسیار بالا ارزیابی کرد. وی در این رابطه تاکید کرد خصوصا  روس ها با تمام قوا در آنجا حضور داشتند و تعداد زیادی از قهرمانان جهان و المپیک نیز پای در میدان گذاشتند که همین موضوع نشان از سطح بالای رقابت ها داشت.
این کشتی گیر در پایان خاطرنشان کرد: از فردا در جمع اردونشینان تیم بزرگسالان حضور پیدا می کنم و امیدوارم فرصت این را داشته باشم در رقابت های آسیایی بزرگسالان که بزودی برگزار خواهدشد  کشتی بگیرم.


گفت و گو: احمد دباغ