پنجشنبه نهم فروردین ماه
پوکی استخوان علامت و نشانه خاصی دارد؟

ورزش و پوکی استخوان

با ورزش و تغذیه خوب و خواب کافی در شب بدن تان را قوی و دور از انواع بیماری ها کنید.

با ورزش و تغذیه خوب و خواب کافی در شب بدن تان را قوی و دور از انواع بیماری ها کنید.

پوکی استخوان،  افراد بویژه بانوان بالای۰ ۴ سال غافلگیری می کند؛
 چرا که ضعیف شدن استخوان های در اثر بی تحرکی و نداشتن تغذیه و خواب مناسب ناگهان متوجه ابتلای  به پوکی استخوان می شوید!  زمانی که اولین شکستگی اتفاق افتد.متوجه این بیماری می شوید. برای داشتن استخوان های سالم، مصرف کلسیم و ویتامین های   D ـCـ Bـ E ـA  مورد نیاز است. البته با نظر پزشک استفاده کنید.
  هر روز 45 الی 60 دقیقه طور منظم ورزش های تحمل کننده وزن و ورزش های های استقامتی مانده دویدن زیر نظر و با مرنامه مربی  برای تقویت عضلات انجام شود در هر مکان و ساعتی بعد از 2 الی 3 ساعت بعد از غذا ، شما.میتوانید حتی در خانه با مربی خود و یا با برنامه تمرینی تمرینات مناسب را انجام دهید با باز کردن پنجره های اطاق ها و یا در حیاط و یا بالکن و یا در بام خانه تان یا در هر مکانی که برایتان امکان دارد  لازم است برای پیشگیری بویژه در سنین  ۴۰ سال به بالا بویژه بانوان بهتر است توجه کنند جدا از تمرینات هوازی روزانه مدت ٢۰ دقیقه هم  در تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیرید و از  انواع لبنیات و میوه و سجزیجات استفاده کنید.
دوری از استرس و خواب شبانه را غافل نشوید.خوردن انواع مایعات که سرد نباشد و انواع گوشت سفید و حبوبات و مرکبات برای ایمنی بدن بسیار لازم است.


نویسنده: روح اله گلستانی جم