پنجشنبه نهم فروردین ماه
لیگ والیبال و حکایات فراوان؛

همه از دست غیر نالند سعدی از خویشن فریاد..!

روزی که دکتر داورزنی بار دیگر به ریاست فدراسیون والیبال انتخاب شد در توجیه حضور برخی افراد غیر والیبالی در این تشکیلات اعلام کرد که قرار نیست این اشخاص کار فنی انجام بدهند اما پرسش اینجاست که آیا برگزاری مسابقات سراسری در قالب لیگ یک فرد فنی نیاز ندارد؟

روزی که دکتر داورزنی بار دیگر به ریاست فدراسیون والیبال انتخاب شد در توجیه حضور برخی افراد غیر والیبالی در این تشکیلات اعلام کرد که قرار نیست این اشخاص کار فنی انجام بدهند اما پرسش اینجاست که آیا برگزاری مسابقات سراسری در قالب لیگ یک فرد فنی نیاز ندارد؟

مشکلات متعددی کهدر جریان مسابقات لیگ امسال پیش آمده نیاز به مرور ندارد سردرگمی در اتخاذ یک شیوه تدوین شده، جابجایی بازیکنان و مربیان حتی پیش از نیم فصل که اساس تیم ها را بر هم زده است دعوا و مرافعه در لیگ یک و حرفهای نامربوط و نسنجیده رد و بدل شده در خلال این رقابتها ناظرین و گاهی داورانی که به قصد آئین دوست یابی وارد چرخه شده اند از یک طرف و سردرگمی در برگزاری دور برگشت لیگ از سوی دیگر نشان می دهد که سازمان رویدادها فاقد برنامه اساسی و اصولی بوده است اینکه در اجرای مسابقات نظر باشگاه ها لحاظ می شود کاری مبتنی بر اصول است اما اگر قرار باشد باشگاه ها پول ورودی بدهند خودشان هم درباره سیستم برگزاری مسابقات تصمیم بگیرند دیگر چه نیازی به سازمان رویدادها است بهتر است که سکان امور اجرایی لیگ را به دست اتحادیه یا تشکلی از باشگاه ها بسپارند تا کلک کنده و مراد حاصل شود.
می دانیم که کرونا شرایط استثنایی برای همه دنیا رقم زده است اما چگونه در ایتالیا و لهستان و روسیه و ...حتی بلژیک و کشورهای دیگر لیگ برگزار می شود آن هم به صورت رفت و برگشتی یا حداقل مانند لیگ قهرمانان اروپا که به تاسی از لیگ ملت ها جریان دارد ولی در کشور ما هنوز بر سر شیوه برگزاری دور پایانی هم حرف و حدیث وجود دارد یکی از فشردگی دور حذفی می گوید و یکی دیگر تکذیب می کند. البته بی انصافی است که در امور مرتبطه اصلا والیبالی وجود ندارد اما نمی دانیم چه خاصیتی و حکایتی است که آنها نیز تابع متغیرند و به قول سعدی همه از دست غیر نالند سعدی از خویشتن فریاد...
دوستان خوش ذوق ما نوشته اند که تغییرات و برکناری های پیاپی که در لیگ امسال پیش آمده در قرن بیستم سابقه نداشته است در صورتی که پیشینه لیگ اعم از استانی و باشگاهی از چهل سال فراتر نمی رود مشکل دیگر ما در این حیطه نبود شخصیتهای ورزشی و والیبالی در مسند باشگاه ها است افرادی که چاه را نکنده منار را حرکت داده اند و در این بین اگر بازیکنان ضرر نکنند مربیانی که شان و اعتبار خود را از دست می دهند دچار خسارت های مادی و روحی فراوان می شوند.
یک سازمان لیگ متعهد و قوی باید ناظر تمام احوال و افکار مربوط به این مسابقات فراگیر باشد و اجازه ندهد که بنیان این ورزش باشگاهی متزلزل تر شود. می پرسید چگونه؟! خواهیم نوشت.. 


نویسنده: جمشید حمیدی