جمعه دهم فروردین ماه

حبیبی: کمیته لیگ اسپانسرها را فراری می دهد

امضای محمد طلایی به عنوان مدیر فنی جای سرپرست تیم وجاهت قانونی نداشت. ایشان به دلیل اینکه دچار بیماری کرونا بود و مدتی کنار تیم و مربیان حضور نداشت از چند و چون قضایا بی اطلاع بود و نمی توانست پای ارنج تیم را به جای سرپرست امضا کند.

امضای محمد طلایی به عنوان مدیر فنی جای سرپرست تیم وجاهت قانونی نداشت. ایشان به دلیل اینکه دچار بیماری کرونا بود و مدتی کنار تیم و مربیان حضور نداشت از چند و چون قضایا بی اطلاع بود و نمی توانست پای ارنج تیم را به جای سرپرست امضا کند. 


مربی تیم کشتی استقلال در پاسخ به اظهارات محمد طلایی و اتفاقات مسابقه فینال لیگ به البرزورزشی گفت:  مطابق آیین نامه کمیته لیگ فدراسیون کشتی که نواقص بسیار دارد هر تیم می توانست با ۶۰ درصد کشتی گیران خود در مسابقات حضور پیدا کند همانطور که این موضوع صبح روز فینال و در مورد تیم هیات کشتی قائمشهر اتفاق افتاد و کسی حرفی نزد اما وقتی کادر فنی تیم استقلال چنین تصمیمی گرفت مورد اعتراض واقع شد. ما خلاف آیین نامه لیگ عمل نکردیم بنا براین نمی دانم چرا باید مورد اعتراض قرار می گرفتیم؟
حبیبی افزود: بازهم طبق آیین نامه هر تیمی که بنا به دلیل موجه ۵ نفر از اعضای آن امکان حضور در میدان را نداشته باشند می تواند خواهان تعویق مسابقات شود. ما هم به همین دلیل از کمیته لیگ خواستیم تا مسابقات فینال با یک هفته تاخیر پس از جام جهانی برگزار شود چون ۵ نفر از کادر فنی و یاران ما از جمله امیر محمدیزدانی، عرفان جعفریان،سینا غلامی، باقر یخکشی و نجاتیان به جهت بیماری کرونا و مشکل جراحی نجاتیان امکان حضور در میدان را نداشتند ضمن اینکه تست کرونای محمدطلایی و مهدی برائتی هم مثبت بود  اما متاسفانه مسئولین لیگ به خواسته ما توجه نکردند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کنید در صورت تعویق یک هفته ای می توانستید پیروز دیدار نهایی شوید، اظهار داشت: بحث این نیست که برنده می شدیم یا می باختیم بلکه صحبت از اجرای درست آیین نامه است ضمن اینکه به شما اطمینان می دهم چنانچه ما نفرات خودمان را در اختیار داشتیم شاهد برگزاری مسابقه فینال جذاب و دیدنی می شدیم. بنا براین ایراد اصلی به عدم رعایت مفاد آیین نامه لیگ و عدم توجه مسئولین ذیربط به آن  است. به همین دلیل من لفظ کمیته لیگ را به کار می برم چون سازمان لیگ تابع مقررات و سازوکار دقیق است که این امر در تشکیلات لیگ کشتی وجود نداشت.
وی در ارتباط با دلیل عدم حضور سرمربی تیم به هنگام مسابقه فینال تصریح کرد: رضا یزدانی هم نسبت به اشکالات موجود معترض بود که قطعا طی روزهای آینده هم او و هم باشگاه در رابطه با مسائلی که اتفاق افتاده موضعگیری خواهند کرد.
وی در رابطه با اینکه گفته می شود کمیته انضباطی سازمان لیگ در خصوص دو کشتی گیر مورد اختلاف بین تیم استقلال و هیات قائمشهر با شما همکاری کرده، گفت: ما طبق قانون و مقررات دو کشتی گیر را جذب کرده بودیم و حق با ما بود. بگذریم از اینکه بعضی ها در خلال مسابقات هم بارها با کشتی گیران ما تماس می گرفتند تا آنها را از ادامه همکاری منصرف کنند.
عضو کادر فنی تیم کشتی استقلال در پایان تاکید کرد: برخی اقدامات نسنجیده و نادرست باعث می شود اسپانسر از حضور در عرصه لیگ دلخور و گریزان شود. باشگاه بزرگ استقلال امسال پای کار آمد تا به کشتی خدمت کند. ما تنها تیمی بودیم که در آن از دو مربی سازنده با تجربه و چهره های با سابقه استفاده کردیم. طبیعی است در برابر این اقدامات  شایان توجه، پاره ای کارهای غیر معمول موجب دلخوری اسپانسر می شود.‌ در هر صورت مسئولین باشگاه یادشده طی روزهای آینده موضعگیری رسمی خود را در ارتباط با فینال لیگ تشریح خواهند کرد.


نویسنده: احمد دباغ