پنجشنبه نهم فروردین ماه

گواردیولا: فیل فودن یکی از خارق العاده ترین فوتبالیست ها است

پپ گواردیولا از فیل فودن پدیده جوان منچسترسیتی به عنوان ستاره‌ای درخشان یاد کرد ولی گفت او با تجربه بیشتر یاد می گیرد که باید آرام تر باشد.

پپ گواردیولا از فیل فودن پدیده جوان منچسترسیتی به عنوان ستاره‌ای درخشان یاد کرد ولی گفت او با تجربه بیشتر یاد می گیرد که باید آرام تر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در آستانه دیدار امروز تیمش با نیوکاسل به ستایش از فیل فودن پدیده جوان منچسترسیتی پرداخت و ضمن نام بردن از فودن به عنوان یکی از خارق العاده ترین فوتبالیستها در این رده سنی گفت او وقتی تجربه اش بالاتر رفته و یاد بگیرد که باید آرام تر باشد مسلما به سطحی بالاتر ارتقا پیدا خواهد کرد.

 فیل فودن که در خط میانی بازی می کند در این فصل برای سیتی 17 بازی انجام داده و در این بازی ها 5 گل زده و 4 پاس گل داده است. این ملی پوش انگلیسی 20ساله هفته گذشته در جریان پیروزی 4-1 سیتی بر آرسنال در یک چهارم نهایی جام اتحادیه گل سوم تیمش را با یک ضربه بسیار زیبا به ثمر رساند و بسیار مورد تشویق و تحسین قرار گرفت.
گواردیولا در آستانه بازی امروز سیتی مقابل نیوکاسل به خبرنگاران گفت:" بازیکنان جوان انرژی خارق العاده ای دارند ولی آنها باید در تصمیم گیری‌ نهایی، زمانی که می خواهند پاس آخر را بدهند آرام تر باشند. کسی در آن سن و سال آنقدر انرژی دارد که می خواهد دنیا را فتح کند و این برای ما مهم است".

 سرمربی سیتی در ادامه گفت:" این کاملا طبیعی است ولی یک بازیکن در این سن و سال باید تجربه اش بالاتر برود تا بتواند آرام تر باشد. بازیکن جوان مثل فیل فودن فوتبال را همیشه با یک ریتم بازی می کند درصورتیکه فوتبال باید با ریتمهای مختلف بازی شود. گاهی فقط باید در زمین راه رفت و گاهی باید اصلا ریتم نداشت. گاهی هم باید ریتم را تغییر داد. اینطور نیست که از ستاره جوانی مثل فودن بخواهیم اینطور کار کند. نه اینطور نیست. این تنها با تجربه بدست می آید و من می دانم با بالا رفتن تجربه او می تواند به سطحی بالاتر از فوتبالش ارتقا پیدا کند".