شنبه یکم اردیبهشت ماه

پاسخ به صلاح: کاپیتانی در یک بازی فایده ای هم دارد؟

یورگن کلوپ می گوید بعد از ناراحتی محمد صلاح بابت داده نشدن بازوبند کاپیتانی لیورپول به او در بازی مقابل میتیلند در لیگ قهرمانان، در این باره با او صحبت کرده است.

یورگن کلوپ می گوید بعد از ناراحتی محمد صلاح بابت داده نشدن بازوبند کاپیتانی لیورپول به او در بازی مقابل میتیلند در لیگ قهرمانان، در این باره با او صحبت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، محمد صلاح در جریان دیدار لیورپول با میتیلند در لیگ قهرمانان از اینکه بازوبند کاپیتانی در اختیارش قرار داده نشده به وضوح ناراحت و عصبانی بود. یورگن کلوپ سرمربی لیورپول می گوید درباره این ماجرا و بازوبند کاپیتانی با ستاره مصری صحبت کرده اما معتقد است کسی که از تصمیم او درباره بازوبند در آن بازی باید بیشتر عصبانی می شده دیووک اوریگی بوده.

صلاح هفته گذشته در مصاحبه‌ای با روزنامه اسپانیایی آ اس گفت از اینکه در دیدار روز 9 دسامبر لیورپول مقابل میتیلند بازوبند کاپیتانی در اختیارش قرار داده نشده به شدت ناراحت شده است. ترنت الکساندر آرنولد که شش سال از صلاح کوچکتر است در آن بازی که در دانمارک برگزار شد بازوبند را به بازو بست و بازی با گل صلاح با تساوی 1-1 به پایان رسید. بعد از این بود که دوست و هم تیمی مصری صلاح گفت که او آنقدر ناراحت است که به فکر ترک لیورپول افتاده و شایعات در این باره از همین لحظه شروع شد.

یورگن کلوپ اما حالا درباره ماجرای بازوبند کاپیتانی در بازی میتیلند صحبت کرده و گفت:" من زمانی که فوتبال بازی می کردم مدتها کاپیتان بودم و اغلب با خودم فکر می کردم که این بازوبند را بستن چه وظیفه سختی است. کاپیتانی مزایای چندانی ندارد و فقط کلی زحمت و مسئولیت اضافی به آدم می دهد. برای همین حس نمی کنم که چرا کاپیتان بودن باید مهم باشد. بله ما کسی مثل هندرسون را نیاز داریم و در این هیچ شکی نیست. ولی متوجه نیستم در یک بازی کاپیتان شدن چه اهمیتی دارد. ما در این دنیا هر چیز کوچکی را بزرگ می کنیم".
سرمربی لیورپول در ادامه گفت:" قاعده ما در لیورپول این است که یک کمیته از بازیکنان داریم. هندرسون بازوبند را به بازو می بندد و اگر او در میدان نباشد نوبت بعدی جیمز میلنر است. اگر این دو در زمین نباشند ویرژیل کاپیتان است و در صورتی که او هم در زمین نباشد بازوبند به واینالدوم می رسد. اگر همه آنها نتوانند بازی کنند معمولا بازیکنی کاپیتان می شود که دوران حضورش در باشگاه از همه بیشتر باشد. ترنت به این خاطر بازوبند را بست که از همه بیشتر در این باشگاه بوده. به صورت حرفه ای نه با حساب دوران جوانی. بعد از بازی یک نفر گفت اوریگی باید بازوبند را می بسته و یک مدت قرضی در باشگاه دیگری بوده و از این حرفها. اشتباه من این بود که بازوبند را به اوریگی ندادم".

کلوپ در ادامه گفت:" البته بعدا با صلاح در این باره صحبت کردم. وقتی فهمیدم از این موضوع ناراحت شده برایش توضیح دادم و روشن کردم. بعد او دوباره در آن مصاحبه راجع به این مساله صحبت کرد که برای من مساله ای نیست. بله صلاح ناراحت بود ولی من این کار را عمدا نکردم. اگر هم اشتباهی کرده باشم این بود که آن روز باید دیووک اوریگی کاپیتان می شد".