جمعه دهم فروردین ماه
حرفی برای گفتن؛

خاطرات بازیکنان برزیل از آغاز سال نو مسیحی در رامسر

دو بازیکن برزیلی تیم والیبال هورسان رامسر از اینکه در ایام کریسمس و سال نو مسیحی با ضیافت باشگاه و بازیکنان مواجه شده اند اظهار تعجب و خوشحالی می کند برانوگودی و آلکسی ناسیمنتو در پایان دورهمی و شب نشینی جمع و جوری که به مناسبت آغاز سال نو مسیحی ترتیب یافته یود اظهار داشتند: دو سه ماه دوری از خانواده را این شب به فراموشی سپرده ایم.

دو بازیکن برزیلی تیم والیبال هورسان رامسر از اینکه در ایام کریسمس و سال نو مسیحی با ضیافت باشگاه و بازیکنان مواجه شده اند اظهار تعجب و خوشحالی می کند برانوگودی و آلکسی ناسی منتو در پایان دورهمی و شب نشینی جمع و جوری که به مناسبت آغاز سال نو مسیحی ترتیب یافته یود اظهار داشتند: دو سه ماه دوری از خانواده را این شب به فراموشی سپرده ایم

دوستان خوبی در تیم هورسان داریم و این شهر زیبا ما را به یاد مناظر برزیل می اندازد. پوشیده از جنگل که با یک راهپیمایی 20 دقیقه ای می توان به دریا رسید یا بر فراز کوه های پر برف قرار گرفت. این دو بازیکن تاثیرگذار در نمایش خوب تیم هورسان نقش پر رنگی داشته اند ناسیمنتو از نامهای آشنای جهان والیبال است که سالها در تیم ملی برزیل درخشید اما این ناسیمنتو با آن ناسیمنتو فاصله زیادی دارد ولی همین که باشگاه خصوصی هورسان جرات پیدا کرد در فصل جاری آغازگر دعوت بازیکنان خارجی به لیگ ایران باشد خود جای تقدیر دارد. 
لیگ یک و حکایات عجیب و غریب
میزبانی مسابقات یک طرف و خوب برگزار کردن آن طرف دیگر باید مد نظر سازمان رویدادهای فدراسیون باشد سرهنگ حسین خانی مربی بین المللی تیم والیبال عقاب با گلایه از مسابقاتی که در بابلسر برگزار شد و در شان لیگ یک نبود می پرسد ملاک انتخاب چالوس برای میزبانی چیست؟ چرا اردبیل که همه نوع امکانات زیرساختی و بهداشتی را در دور اول مسابقات رعایت کرده است نادیده گرفته اند.
دکتر مصلح آبادی مربی تیم سامسونگ قائم شهر هم از جدلی که در خلال مسابقات اخیر در لیگ یک رخ داده انتقاد می کند و مانند مربی تیم عقاب خواهان اعزام ناظران و داوران قوی برای لیگ یک هستند که امسال کیفیتی کم مانند دارد و مشاهده می کنید که فیلم درگیری های این مسابقات هم در اینستاگرام و فضای مجازی جولان می دهد آیا ناظران فدراسیون وقایع را گزارش کرده اند یا آنچه که در روز آخر مسابقات گروه مقابل در یکی از سالهای تهران رخ داده است؟ پس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال چه می کند ؟ به نظر می رسد که باید بساط دوستیابی یا به دست آوردن دل اطرافیان و اکنافیان را شخص رئیس فدراسیون جمع کند تا دیر نشده و ترکش های این نواقص به آنسوی مرزها نرسد.
 رتبه بهترین مربی ایرانی 290 شد!
سایت ترانسفرمارکت در پایان سال میلادی گذشته دست به ابتکاری جالب زد و آن امتیاز بندی بازیکنان و مربیانی بود که برحسب فعالیت های داخلی و برون مرزی آنهاست در بخش مربیان نکته جالب اینکه مصطفی کارخانه با رتبه 290 بهترین جایگاه را دارد و سایر مربیان هم به تعداد اندک در این رتبه بندی قرار گرفته اند که نمایه آن را در همین بخش ملاحظه می کنید اما در بخش بازیکنان نیز سرجیوسانتوز لیبروی سابق تیم ملی برزیل، ماکسیم میخایروف قطر پاسور تیم ملی روسیه و سرگی تتیو خین بازیکن سال دیده سابق تیم ملی روسیه رده های اول تا سوم در اختیار دارند خوآن تورنا و ویل فردو لئون کوبایی های اروپایی شده رده های پنجم و ششم در اختیار دارند و سوپر استارهای دهه های پیشین جیانی و جیبا نهم و دهم هستند. البته این یک بازار گرمی و جذب مخاطب از سوی تراسفر مارکت است اما چون برای این انتخابات خود ملاک و امتیازاتی تعیین کرده اند می توانند مورد توجه باشند. 


نویسنده: جمشید حمیدی