جمعه دهم فروردین ماه

پا روی پای حریف در حالت خم گیری خطاء است

کمیته داوران فدراسیون کشتی اقدام به قرار دادن فیلم های آموزشی داوری کشتی در هر هفته می نماید.


کمیته داوران فدراسیون کشتی اقدام به قرار دادن فیلم های آموزشی داوری کشتی در هر هفته می نماید.


به گزارش پایگاه اطلاع  رسانی البرزورزشی؛ بخش آموزش کمیسیون داوران فدراسیون کشتی قصد دارد در راه ارتقاء و همسان سازی فنی داوران، مسائل و نکات چالش برانگیز روز را بصورت هفتگی در هر دو رشته ازاد و فرنگی، با نمایش فیلم از طریق سایت رسمی فدراسیون کشتی در دسترس کلیه داوران قرار دهد. بدیهیست بررسی این نکات می تواند برای مربیان و کشتی گیران نیز جالب و آموزنده باشد.

با گذشت زمان قوانین کشتی دستخوش تغییرات زیادی شده است و لازم است این تغییرات بلافاصله به داوران، مربیان و کشتی گیران آموزش داده شود. گاها با قوانینی برخورد می کنیم که جدید یا تغییر یافته نیست، بلکه از طرف داوران زیاد جدی گرفته نمی شود. وظیفه کمیسیون داوران است اهمیت آنها را به داوران، مربیان و کشتی گیران گوشزد کند و از داوران بخواهد این قوانین را نیز اعمال کنند.
یکی از نکاتی که جدیدا اتحادیه جهانی کشتی در کشتی آزاد روی آن تاکید دارد این است که مهاجم قبل از حمله به خم حریف با قرار دادن پای خود روی پای او، وی را در دفاع از خود ناتوان می کند.
قانون کلی: یک کشتی گیر اجازه ندارد با گذاشتن آرنج، زانو و یا کف پا روی اندام و اعضای بدن حریفش، شرایط رسیدن به برتری را برای خود مهیا کند و یا باعث ایجاد درد شود.