پنجشنبه نهم فروردین ماه

روسیه همچنان محروم از المپیک زمستانی

آخرین امید روسیه برای حضور در المپیک زمستانی پیش رو تبدیل به ناامیدی شد و کاوران ورزشی این کشور به صورت قطعی در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ نیز به مانند بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ غایب خواهد بود.

آخرین امید روسیه برای حضور در المپیک زمستانی پیش رو تبدیل به ناامیدی شد و کاوران ورزشی این کشور به صورت قطعی در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ نیز به مانند بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸  غایب خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ پس از دوپینگ سازمان‌یافته ورزشکاران روسیه در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی، کاروان این کشور از حضور در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ محروم شدند و ورزشکاران روسی غیردوپینگی تنها زیر پرچم   IOC می‌توانستند در این رویداد حضور یابند.

پس از کش و قوس‌های فراوان محرومیت چهار ساله روسیه از شرکت در رویدادهای جهانی توسط دادگاه عالی ورزش در سوئیس به نصف کاهش یافت؛ تصمیمی که می‌تواند نشان دهنده پایان نبرد چندین ساله این کشور با نهادهای نظارتی ضد دوپینگ باشد که این کشور را به اجرای یکی از پیچیده ترین طرح‌های دوپینگ در تاریخ  متهم کرده بودند.
تصمیم دادگاه داوری ورزش در سوئیس به این معنی است که ورزشکاران و تیم‌های روس نمی‌توانند در دو دوره بعدی المپیک (المپیک تابستانی توکیو و المپیک زمستانی پکن) با نام، سرود یا پرچم روسیه شرکت کنند. البته برخی از ورزشکاران روسی هنوز مجاز به شرکت در مسابقات هستند اما فقط به عنوان ورزشکار بی طرف.
این ممنوعیت از زمان تأیید مجازات توسط دیوان داوری به مدت دو سال ادامه خواهد داشت و علاوه بر بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی پیش رو شامل جام‌جهانی فوتبال در قطر و تعدادی رقابت دیگر نیز خواهد بود.