جمعه دهم فروردین ماه
والیبال تهران از نگاهی دیگر؛

چه فکر می کردیم و چه شد؟!

کمیته انضباطی در نشست فوق‌العاده یکم دی ماه خود، موضوع درخواست تجدید نظر باشگاه کارینو را بررسی کرد.

کمیته انضباطی در نشست فوق‌العاده یکم دی ماه خود، موضوع درخواست تجدید نظر باشگاه کارینو را بررسی کرد.

چه فکر می کردیم و چه شد؟ وقتی که رئیس جدید هیات والیبال استان تهران انتخاب شد که البته خودش شکایت جالبی داشت فکر می کردیم که دیگر مشکلات والیبال پایتخت به حداقل می رسد به خصوص که دو سه فرد باتجربه هم از فدراسیون به هیات تهران منتقل شده اند اما به نظر می رسد که برداشت ما و اهالی والیبال از سر و سامان گرفتن والیبال خیلی قرین به صحت نشده است به ویژه در حیطه مسابقات که هرازگاهی مربیان و دست اندرکانی تماس می گیرند و موارد و مسائلی را مطرح می سازند مثل شب گذشته و حکمی که کمیته انضباطی والیبال صادر کرد و قهرمانی را از یک تیم صلب و حکایاتی که در ذیل می خوانید. 
بر اساس مستندات این پرونده، پس از مسابقه تیم‌های پیکان تهران و کارینو از مسابقات نوجوانان استان تهران که در مرحله نیمه‌نهایی برگزار شد، تیم پیکان نسبت به برخی بازیکنان تیم کارینو اعتراض کرد که واجد شرایط شرکت در مسابقه نبوده‌اند و درمقابل نیز تیم کارینو به برخی بازیکنان تیم پیکان اعتراض داشتند.
کمیته انضباطی هیات والیبال استان تهران با رسیدگی به موضوع، نتیجه مسابقه را سه بر صفر و باخت فنی به نفع تیم پیکان اعلام کرد که با استناد به این رای، تیم پیکان به مسابقه نهایی راه یافته است.
در ادامه تیم کارینو با تجدید نظر خواهی نسبت به رای صادره، مدعی شد که برخی بازیکنان تیم پیکان نیز واجد شرایط شرکت در مسابقه نبوده‌اند که موضوع از نظر کمیته انضباطی هیات والیبال استان تهران مغفول مانده است.
کمیته انضباطی فدراسیون والیبال پس از رسیدگی به تجدید نظر خواهی باشگاه کارینو، با بررسی موضوع و پس از مشورت با اعضا، رای زیر را صادر کرد:
 
درخصوص تجدیدنظر خواهی باشگاه کارینو از دادنامه‌های صادره کمیته انضباطی هیات والیبال استان تهران به شماره 2و51/990908/ک تاریخ 8/9/99 که طی آن با امعان نظر به اعتراض تیم پیکان تهران نسبت به برخی بازیکنان تیم کارینو آقایان امیرحسین بوالحسنی، مهدی زادمرد مژدهی ،کامیار مهدیخانی، عرفان منصورخاکی و رضا پاشایی بعد از بازی مرحله نیمه‌نهایی به علت نادیده گرفتن بخشنامه مسابقات، تخلفشان محرز و رای به باخت فنی (3-0) به نفع تیم پیکان و مبلغ سی میلیون ریال جریمه نقدی علیه باشگاه کارینو صادر شده، در مقابل اعتراض باشگاه کارینو نسبت به برخی بازیکنان تیم پیکان آقایان محمدپارسا عینی، امیرحسین سیاه منصوری تخلفی که مقررات را مخدوش نماید احراز نشد، با مداقه در آرای صادره و بررسی موضوع در کمیته انضباطی فدراسیون والیبال، تجدید نظر خواهی سزاوار پذیرش است زیرا پس از استعلام از وضعیت آقای محمدپارسا عینی با بررسی‌های به عمل آمده و مدارک موجود، مشخص گردید نامبرده واجد شرایط لازم برای حضور در مسابقات نبوده است و ساکن فردیس کرج و دانش‌آموز دبیرستان نیک‌نام واقع در منطقه 2 آموزش و پرورش کرج بوده است. بنابراین ضمن نقض آرای صادره به شماره‌های 2و51/990908/ک مورخ 8/9/99 با استناد به بندهای 5 و 6 ماده 2 و بند 19 ماده 3 و بند 1ماده 4 آئین‌نامه انضباطی، هر دو باشگاه به لحاظ استفاده از بازیکن غیرمجاز، از مرحله پلی‌آف حذف گردیدند و مسابقات انجام شده تیم‌های پیکان تهران و کارینو، سه بر صفر باخت فنی به نفع تیم‌های مقابل اعلام می‌گردد. با این وصف، تیم‌های نوجوانان هیات والیبال ورامین با المپیک و آکادمی خورشید با خیریه یاران پارسه مسابقه خواهند داد و برندگان دو مسابقه مزبور، بازی سوم را مقابل هم به انجام می‌رسانند و برنده بازی سوم، به فینال و بازنده به نیمه‌نهایی راه خواهند یافت. در خصوص محرومیت و جریمه مالی تعیینی، با این توضیح که زمان محرومیت بازیکن باید مشخص شود، دادنامه‌های صادره تایید می‌شود. رای صادره قطعی است.


نویسنده: جمشید حمیدی