شنبه یکم اردیبهشت ماه
سایپا قهرمان لیگ برتر جوانان والیبال کشور ؛

بازی با توپ های قدیمی چرا؟!

تیم والیبال سایپا با برتری سه بر یک مقابل پیکان عنوان قهرمانی لیگ برتر جوانان کشور را از آن خود کرد.

تیم والیبال سایپا با برتری سه بر یک مقابل پیکان عنوان قهرمانی لیگ برتر جوانان کشور را از آن خود کرد.

 مرحله نهایی رقابت های لیگ برتر جوانان کشور امروز با قهرمانی سایپا و نایب قهرمانی پیکانی ها به پایان رسید.

دیدار رده بندی این رقابت ها بین تیم های لبنیات هراز آمل و شهرداری قزوین برگزار شد که در خاتمه آملی ها سه بر صفر پیروز شدند ، یونس رمضانی پاسور و حسین خانزاده دریافت کننده آملی ها نقش بسزایی در پیروزی هرازی ها داشتند.مهران ذبیح زاده هدایت تیم جوانان لبنیات هراز آمل را برعهده داشت و سرپرست تیم جواد نیک پرور بود.

قادر صادقی و مهدی توکلی به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این دیدار را برعهده داشتند و مختومی و نوذری ناظران این بازی بودند.

تیم های خودرو ساز سایپا و پیکان در مرحله فینال بهم رسیدند ، در این دیدار شاگردان سهراب به نژاد در تیم سایپا با نتیجه سه بر یک مقابل حریف سنتی خود پیکان به برتری رسیدند تا قهرمان لیگ برتر جوانان کشور لقب بگیرند.

درست اول این دیدار پیکانی ها به پیروزی رسیدند اما با شروع ست دوم امیر محمد گل زاده قطر پاسور نوجوان تیم سایپا به زمین آمد و ورق برگشت تا در سه ست بعدی سایپایی ها به برتری رسیدند؛ عیسی ناصری دفاع وسط سایپایی ها دیگر ستاره این تیم بود. تیم سایپا را نعمت گرشاسبی بازیکن سابق والیبال ایران و بهمن سلطانی ملی پوش پیشین همراهی می کردند.

مرتضی اکرمی و حمیدرضا رسولی به عنوان داوران اول و دوم قاضی این بازی بودند و حاجی کاظمی و سرحدی بر این بازی نظارت داشتند. حمید حق بین  مسئول برگزاری رقابت ها در اردوگاه سنگاچین انزلی بود. مسابقات در شرایطی در اردوگاه وزارت کار در سنگاچین بندر انزلی برگزار شد که چند تیم خوب علی رغم درخشش اولیه از گردونه مسابقات خارج شدند تیم شهرداری گنبد با هدایت عبداله آذر و عیسی ارمشی که بازیکنان خوبی چون رضا نجف پور، امین علافی و احسان سلامت را در ترکیب داشته اند.شگفتی بزرگ شکست سپاهان اصفهان بود این تیم با مربیگری علی بهرامی نیا و بازیکنانی که بیشتر آنها بالای دو متر قد داشته اند به طور ناگهانی شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت. امیر سرلک و سهیل کمال آبادی اعضای سابق تیم نوجوانان ایران و مهره های اصلی سپاهان بودند. بهرامی نیا که خود از بازیکنان مطرح ایران بود در گفت و گو با البرزورزشی از اینکه فدراسیون توپ های قدیمی را در اختیار کمیته برگزاری گذاشته بود شکایت داشت.

وی گفت: آیا امکان نداشت که ده توپ جدید و استاندارد را به احترام جوانان به بندر انزلی ارسال می کردند و در پایان مسابقات در یک گونی به فدراسیون بر می گرداندند؟ البته یکی دو مربی دیگری نیز در این باره با ما گفت و گو کردند ولی سوالی دیگر که همچنان برای ما باقی مانده است اینکه آیا بازیکنان زبده تیم ها زیر ذره بین مربیان تیم جوانان قرار گرفته بودند؟   

نویسنده: جمشید حمیدی