جمعه سی و یکم فروردین ماه
نیم نگاه...

انتخابات فدراسیون های ورزشی؛ کی نوبت فوتبال می شود؟

سرانجام بعد از چند ماه رکود استارت انتخابات چند فدراسیون ورزشی زده شد و فردا فدراسیون روستایی و عشایری آغازگر این ماجرا خواهد بود فدراسیونی که یکی از کاندیدایش سرپرست کنونی فدراسیون پرورش اندام و رئیس امور ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش است.

سرانجام بعد از چند ماه رکود استارت انتخابات چند فدراسیون ورزشی زده شد و فردا فدراسیون روستایی و عشایری آغازگر این ماجرا خواهد بود فدراسیونی که یکی از کاندیدایش سرپرست کنونی فدراسیون پرورش اندام و رئیس امور ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش است.


یکی دیگر از فدراسیون ها پرورش اندام است که بعد از 13 سال حضور یک رئیس از خردادماه تاکنون در انتظار انتخاب رئیس جدید است فدراسیون پزشکی ورزشی نیز از فدراسیون های مهم تشکیلات ورزش ما است که بعد از جدایی دکتر غلامرضا نوروزی در صف انتظار قرار دارد یا فدراسیون شطرنج که حرف و حدیث های زیادی را درباره انتخابات این تشکیلات شنیده ایم.
فدراسیون نجات غریق، موتور سواری و به تازگی دوچرخه سواری هم از فدراسیون هایی است که با سرپرست اداره می شود به این جمع باید رشته اسکی را هم اضافه کنیم به هر حال به نظر می رسد عزم وزارت ورزش بر برگزاری انتخابات فدراسیون ها جزم شده است حالا کی نوبت فوتبال می رسد همه منتظر روز و زمان موعود هستیم فوتبال در اثر ورود افراد غیر مرتبط کارش به فیفا هم کشیده است. کاری نکنید که در سایر فدراسیون ها هم زیر ذره بین و تیغ فدراسیون های بین المللی قرار بگیریم.
وقتی از اول به قول قدیمی ها چاه را نکنده منار را حرکت دهیم دچار سردرگمی داخلی و بین المللی خواهیم شد. در انتخابات پیش رو سوای اهداف و مقاصد داخلی باید میزان کارایی و توانمندی مدیران راهم در بعد بین المللی در نظر بگیریم در داخل کشور نگاه یک مدیر در ورزش باید انسانی باشد چرا که ابزار اصلی پیشبرد مقاصد هر تشکیلاتی قهرمانان با ویژگی ها و شرایط روحی و روانی خاص هستند. رئیس فدراسیونی که از این مختصات بی بهره باشد یا موجب رنجش و فرار ساق ها و دست ها و مغز ها می شود یا اینکه چهار سال را با آزمون و خطا از دست می دهد می دانیم که 25 شخصی که مورد تایید  قرار گرفته اند تا بر کرسی ریاست فدراسیون های منتظر بنشینند از برخی صافی گذشته اند ولی آیا تخصص و اهلیت لازمه را هم دارند؟ شاید ریشه بعضی از انتخابات به انتخابات آتی کمیته ملی المپیک ربط پیدا کند ولی بپذیریم که بسیاری از آقایانی که انتخاب شده اند یا افرادی که در گردونه انتخابات پیش رو قرار دارند اصل مدیریت را که برخورد، هدایت و اداره قهرمانان و انسان های خاص باشد لحاظ نکرده اند و اگر کمتر اعتراضی به گوش می رسد دلایل مختلفی دارد که به هیچ وجه سکوت علامت رضا نیست امیدواریم که وزارت ورزش در این ماه های منتهی به پایان دوران نظارت دکتر سلطانی فر وزیر محترم ورزش موارد اشاره شده در این مقاله را مد نظر قرار دهند چرا که هدف ما انتخابات راستین و پیمودن راه رستگاری در ورزش است.
نویسنده: رضا اسماعیلی