پنجشنبه سی ام فروردین ماه

والیبال مهاباد در سکوت و رکود

در لیگ دسته یک والیبال باشگاه های کشور جای چند شهر به شدت خالی است زاهدان و مهاباد از جمله این شهرها است که حکایت ورزش مهاباد را می خوانید.

در لیگ دسته یک والیبال باشگاه های کشور جای چند شهر به شدت خالی است زاهدان و مهاباد از جمله این شهرها است که حکایت ورزش مهاباد را می خوانید.


مهاباد یکی از شهرهای زیبای کشور ما است که در استان والیبال خیز آذربایجان غربی قرار دارد در تاریخ ورزش این شهر نام هایی چون صادق امیری، فرهاد پیرود پور، طاهر کریمی و اکنون هم آکو کریمی به چشم می خورد. این شهر یک بار با نام تیم مقاومت مقام سوم باشگاه های کشور را با مربیگری رسول بنایی کسب کرده است اما در چند سال گذشته همواره در لیگ یک برای تیم داری آنقدر دچار مشکلات شد که دو سالی است دیگر چراغ والیبال این خطه پر استعداد خاموش شده است.
صادق امیری مربی والیبال مهاباد که زمانی در تیم دخانیات تهران بازی می کرد می گوید: در شهر ما به هر جا که رو می آوریم حمایتی نمی شود برخی از مسوولان حتی وعده خشک و خالی هم نمی دهند در دو سال گذشته بازیکنان تیم شهر را در خانه شخصی خودم پذیرایی کرده ام اما در نهایت موفق نشدیم که حق و حقوق ناچیز آنها را هم بپردازیم و خجالت زده ورزشکارانی شده ایم که از گوشه و کنار کشور به مهاباد آمده اند نزدیک به 30 میلیون تومان از جیب خودم هزینه کرده ام و لباس تیم را هم پسرم خریدار کرده بود اما نه فرماندار و نه شهردار شهر ما به درخواست ما توجهی کرده اند و نه وعده های آقای استاندار تحقق پیدا کرده است دلخوشی جوانان شهر ما والیبال بود اما دو سالی است که با تیم ندادن این دلخوشی را هم از مهابادی ها گرفته اند . 
در جریان لیگ ملتهای دور گذشته خدمت آقای استاندار رفتم و ضمن طرح مشکلات از ایشان در خواست کمک کرده ام که البته وعده دادند اما دیگر هیچ کس پیگیر مشکلات والبال مهاباد نشد و می ترسم با این وضعیت به کلی چشمه والیبال شهرمان بخشکد.


نویسنده: جمشید حمیدی