جمعه دهم فروردین ماه
با تیم بوکس سوریه اردوی مشترک برگزار خواهیم کرد؛

استکی: نیازی به مربی خارجی نداریم

تیم ملی بوکس ایران نیز همانند دیگر تیم های ملی کشورمان برای حضور در مسابقات کسب سهمیه سال آینده در حال انجام تمرینات متعدد و آماده سازی بوکسورها است. اردوهای منظمی که با نظارت و دقت زیادی پیگیری می شود.

تیم ملی بوکس ایران نیز همانند دیگر تیم های ملی کشورمان برای حضور در مسابقات کسب سهمیه سال آینده در حال انجام تمرینات متعدد و آماده سازی بوکسورها است. اردوهای منظمی که با نظارت و دقت زیادی پیگیری می شود.


البته در ایام شیوع بیماری کرونا همه فدراسیون ها با مشکلاتی برای برگزاری آماده سازی اردوهای تیمهای ملی مواجه شده اند اما فدراسیون هایی که تلاش مضاعف کردند تا این تمرینات جهت آماده سازی ملی پوشان با دقت و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود جای تقدیر دارند. 
اگرچه تعدادی از ورزشکاران در رشته های متعدد کشور دچار بیماری کرونا شده اند اما با رعایت دستورات پزشکی این بیماری رفع شد و مجدد به تمرینات و اردوها پیوستند یکی از این ورزشکاران احسان روزبهانی بود که امیدواریم موفق شود.

علی استکی مربی تیم ملی بوکس درباره میزان آمادگی بوکسورها و برنامه های پیش رو در گفت و گو با خبرنگار البرزورزشی در مورد وضعیت این روزهای تیم ملی اظهار کرد: مشغول گذراندن تمرینات تیم ملی بوکس هستیم و اکنون اردوی مقدماتی ششم را پشت سر گذاشته ایم یک مرحله از این تمرینات در کیش برگزار شد و ادامه اردوها را در تهران برگزار کرده ایم . اکنون 8 ماه است که تمرینات تیم ملی را آغاز کرده ایم در ابتدا 7 نفر از منتخبان در مسابقات قهرمانی کشور به این تمرینات دعوت شدند. فردا اردوی جدید را با 9 بوکسور شروع خواهیم کرد و هفته آینده مجدد انتخابی داریم.
وی افزود: در انتخابی ها در وزن 52 کیلو مهدی خسروی رفته اند که در انتخابی جدید مجدد شرکت خواهند کرد. همچنین در وزن 52 کیلوگرم امید احمدی صفا، در وزن 63 کیلوگرم باقر سرخی، در وزن 57 کیلوگرم دانیال شه بخش، در وزن 69 مسلم مقصودی، در وزن 75 کیلوگرم شاهین موسوی و در وزن 81 کیلوگرم میثم قشلاقی و در وزن 91 کیلوگرم احسان روزبهانی و در وزن +91 کیلوگرم پوریا امیدی به عنوان ورزشکار سنگین وزن در تمرینات ما شرکت دارند و برای حضور در مسابات کسب سهمیه المپیک آماده می شویم که  خردادماه سال 1400 در  پاریس برگزار می شود.
استکی در مورد سهمیه هایی که برای این رشته تابه حال کسب شده است؛ ابراز کرد: تابحال دو نفر کسب سهمیه را انجام داده اند اما در نهایت 6 بوکسور برای رقابتها انتخاب خواهند شد.
وی در مورد اردوی برون مرزی برای این رشته خاطر نشان کرد: برای حضور بوکسورها در تمرینات برون مرزی و کسب آمادگی بیشتر تقاضا داده ایم البته علاقمند هستیم که در تورنمنت ها شرکت داشته باشیم اما به خاطر بیماری کرونا هنوز زمان برگزاری این رقابتها  اعلام نشده است.
مربی تیم ملی بوکس در مورد اینکه به مربی خارجی هم در تمرینات احتیاج دارند تاکید کرد: بهترین مربیان در این رشته مربیان ایرانی هستند و نیازی به حضور مربی خارجی نداریم.
وی در ادامه تصریح کرد: مقرر شده است که تیم بوکس سوریه به تیم ملی ایران یک اردوی مشترک برگزار کنند تا در این اردو مسابقه ای هم بین تیم سوریه و ایران برگزار شود تا بوکسورهای ما آمادگی کافی را به دست بیاورند.


گفت و گو: الهه طائمه