پنجشنبه نهم فروردین ماه

موسوی عنوان نائب قهرمانی آسیا را از آن خود کرد

رقابت‌های شطرنج آنلاین دانشجویان زن و مرد دانشگاه‌های آسیا با کسب مقام نایب قهرمانی تیم مردان و سومی زنان ایرانی به پایان رسید.

رقابت‌های شطرنج آنلاین دانشجویان زن و مرد دانشگاه‌های آسیا با کسب مقام نایب قهرمانی تیم مردان و سومی زنان ایرانی به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، آخرین روز رقابت‌های شطرنج آنلاین دانشجویان مرد دانشگاه‌های آسیا برگزار و بازیکنان در سه دور پایانی با هم به رقابت پرداختند تا پرونده این رقابت‌ها در بخش مردان نیز بسته شود.

رقابت‌های شطرنج آنلاین دانشجویان پسر دانشگاه‌های آسیا که بعد از مسابقات دختران برگزار شد، امروز با کسب یک مدال طلا از سوی خلیل موسوی و مقام نایب قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

در رده‌بندی انفرادی که با حضور ۴۸ دانشجو برگزار شد، خلیل موسوی، استاد بین‌المللی ایران در دور آخر با قبول تساوی در برابر استاد فیده اندونزی، جمع امتیاز خود را به ۷.۵ رساند و به عنوان قهرمانی آسیا رسید. پریاسمارو نوندرا از کشور اندونزی با ۷ امتیاز دوم شد و انخنار انخباتر از کشور مغولستان با ۶.۵ امتیاز نیز به مقام سوم رسید.

بر این اساس در رده‌بندی تیمی نیز، تیم پسران ایران با کسب ۱۹.۵ امتیاز عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد و تیم اندونزی با همین امتیاز و به دلیل پوئن شکنی بهتر، قهرمان مسابقات و تیم قزاقستان هم با ۱۷.۵ امتیاز سوم شد.

در بازی‌های حساس دور پایانی، استاد بین‌المللی مرصاد خداشناس نیز در یک بازی سخت، استاد بین‌المللی اندونزیایی خود را شکست داد و با کسب ۶.۵ امتیاز چهارم شد. در این رقابت‌ها بردیا ویسی و ساسان علی بابایی هم به ترتیب ۵.۵ و ۴ امتیاز برای تیم ایران کسب کردند.

بدین ترتیب پرونده مسابقات قهرمانی دانشجویان آسیا در سال ۲۰۲۰ با کسب عنوان سومی تیم دختران و عنوان نایب قهرمانی تیم پسران و قهرمانی خلیل موسوی در بخش انفرادی بسته شد.

در رده‌بندی تیمی مسابقات دختران نیز، مغولستان با کسب ۲۰ امتیاز قهرمان مسابقات شد، اندونزی با ۱۸ امتیاز به نایب قهرمانی رسید و تیم دختران ایران با ۱۶ امتیاز سوم شد.

رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه‌های آسیا از ۲۴ آذر تا ۹ دی ماه با همکاری فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران به صورت آنلاین در دو بخش مردان و زنان به میزبانی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی برگزار شد و ۱۳ کشور چین، هند، مالزی، اندونزی، مغولستان، قرقیزستان، قزاقستان، سنگاپور، سریلانکا، عمان، تایلند و لبنان، به همراه تیم ملی ایران به رقابت با یکدیگر پرداختند.