پنجشنبه نهم فروردین ماه
نیمکت‌نشین‌های میلیونی؛

برخی بازیکنان دل لمپارد زده اند

لمپارد همیشه گفته بازیکنانی را انتخاب می‌کند که از نظر جسمانی آماده‌ترین باشد و به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که ورنر و هاورتز از این به بعد بیشتر کنار هم وقت بگذرانند. 

لمپارد همیشه گفته بازیکنانی را انتخاب می‌کند که از نظر جسمانی آماده‌ترین باشد و به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که ورنر و هاورتز از این به بعد بیشتر کنار هم وقت بگذرانند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ اسکوربورد ورزشگاه استمفوردبریج نتیجه بازی چلسی و استون‌ویلا را یک - یک نشان می‌داد و اینکه تنها 20 دقیقه دیگر به پایان مسابقه باقی است. فرانک لمپارد روی نیمکت به ساعتش نگاه کرد. او به ظاهر آرام نشسته بود اما در ذهنش افکار متلاطمی موج می‌زد. شاید می‌دانست که خیلی‌ها منتظرند که دو بازیکن آلمانی گران‌قیمتی که تابستان امسال آنها را مجموعاً به ارزش 120 میلیون پوند خرید به میدان بفرستد، دو بازیکن که شروع‌شان خوب بود اما کمی که گذشت اسیر تفاوت فاحش سبک بازی در لیگ برتر و بوندس‌لیگا شدند.


در دقایقی که چلسی به شدت برای زدن گل برتری تلاش می‌کرد، کای هاورتز و تیمو ورنر هر دو به زمین بازی فرستاده شدند به امید اینکه یکی از آنها یا هردوی آنها تأثیر خود را بر عملکرد آخرین بازی چلسی‌ در سال 2020 بگذارند اما یک بار دیگر این زوج آلمانی، همه را مأیوس کردند. در اوج نمایش خود، یک بار ورنر توپ را از بالای دروازه به بیرون فرستاد و هاورتز در نیمه خودی توپ را لو داد و انگولو کانته بود که جلوی حریف را گرفت.


این وضعیت که دنباله‌دار هم شده، کم‌کم دارد برای لمپارد و هواداران چلسی نگران‌کننده می‌شود. ورنر الان 11 بازی است که برای تیم باشگاهی و ملی‌اش گل نزده. در همین حال هاورتز هم در 14 بازی‌اش در لیگ برتر تنها یک گل زده هرچند برخلاف ورنر بخش مهمی از افت او به خاطر کرونا و مدتی که از میادین و تمرینات دور شد قابل توجیه است.

 لمپارد به صورت مرتب از بازیکنان گرانقیمت جدیدش در برابر انتقادات دفاع کرده است اما پس از باخت این هفته مقابل آرسنال، از خجالت ورنر درآمد: «ورنر قبل از تعویض شدنش بین دو نیمه، در حرکات پا به توپ و بدون توپش ضعیف بود.»

8 ساعت بعد وقتی چلسی در استمفوردبریج به مصاف استون‌ویلا رفت، ورنر 24 ساله فهمید که او و هاورتز در این بازی فقط دو نیمکت‌نشین خواهند بود. حالا لمپارد علاوه بر مشکلات قبلی، باید فکری هم به حال احیای اعتماد به نفس از دست رفته زوج آلمانی‌اش کند و ببیند که چطور می‌تواند با اینها یا بدون آنها، تیمش را که در 5 بازی اخیرش در لیگ تنها یک برتری کسب کرده دوباره به کورس قهرمانی برگرداند.
عدم آمادگی که ورنر و هاورتز در بازی‌های اخیرشان نشان دادند، حداقل سبب شد که لمپارد درهای تیم را به روی دیگر بازیکنانی که سراپا انگیزه‌ بودند باز کرد تا ثابت کنند چیزی از این زوج آلمانی کم ندارند. این اتفاق در بازی خانگی مقابل استون‌ویلا برای کالوم هادسون اودی رخ داد که در یک سوم دفاعی حریف یک موقعیت بسیار جدی گلزنی کسب کرد.

 بعد از نمایش درخشانی که پس از ورودش به میدان مقابل آرسنال به عنوان بازیکن تعویضی داشت، این بال انگلیسی مقابل استون‌ویلا هم دوباره در همان پست به کار گرفته شد و در کنار او نیز کریستین پولیسیچ و اولیویه ژیرو قرار گرفتند و اینگونه متعادل‌ترین خط حمله چلسی طی ماه اخیر شکل گرفت.
نکته جالب این بود که وقتی لمپارد در نهایت تصمیم گرفت که ورنر را به عنوان بازیکن تعویضی به میدان بفرستد، ژیرو مهاجم نوک تیم را بیرون کشید نه یکی از دو بازیکن کناری خط حمله. این تصمیم او نشان می‌دهد که لمپارد ترجیح می‌دهد در کناره‌ها از دو بال واقعی و تخصصی‌تر مانند هادسون اودی، پولیسیچ یا حکیم زیاش استفاده کند نه ورنری که تنها برای مدت کوتاهی نقش بال چپ را ایفا می‌کرد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که بعد از این ورنر برای رسیدن به ترکیب اصلی چلسی باید به جای بال‌های تیم با مهاجمان یعنی تامی آبراهام و ژیرو بجنگد.

در مورد هاورتز هم هرچه می‌گذرد بیشتر شفاف می‌شود که او باید کاری کند که لمپارد ترجیح دهد به جای میسون ماونت، او را در ترکیب قرار دهد اما از آنجا که بازی دوشنبه شب دومین بازی متوالی برای محصول آکادمی چلسی بود که 90 دقیقه در میدان حضور داشت، بازگشت هاورتز به ترکیب اصلی هم شاید کمی سخت باشد. لمپارد همیشه گفته بازیکنانی را انتخاب می‌کند که از نظر جسمانی آماده‌ترین باشد و به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که ورنر و هاورتز از این به بعد بیشتر کنار هم وقت بگذرانند البته روی نیمکت و نه در ترکیب تیم. حالا که آبی‌های لندن دیگر خطر را به پایان رساندند و لیگ برتر در جایگاه نازل هشتم را احساس نمی‌کنند، باید دید که آیا لمپارد در نهایت واقعاً خواهد توانست بهترین بازی را از گران‌ترین خریدهای تابستانی تیمش بگیرد یا نه.