شنبه یکم اردیبهشت ماه
آرزوی بازگشت به 10 سال گذشته؛

دربندسری: اسکی ایران در اغما به سر می برد

پای صحبت ورزشکاران اسکی هم که می نشینیم متوجه می شویم که در ورزش کشور ما به ویژه در فدراسیون های ورزشی آسمان همه جا یکرنگ است به گفت و گوی  محمدکیادربندسری توجه کنید. 

پای صحبت ورزشکاران اسکی هم که می نشینیم متوجه می شویم که در ورزش کشور ما به ویژه در فدراسیون های ورزشی آسمان همه جا یکرنگ است به گفت و گوی  محمدکیادربندسری توجه کنید. 


ملی پوش اسکی محمدکیا دربند سری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی در مورد وضعیت این روزهای ورزش اسکی اظهار کرد: متاسفانه هیچکدام از پیستهای اسکی به جز توچال هنوز باز نشده است و اسکی بازان به خاطر مشکلاتی که در مورد کرونا به وجود آمده است برای تمرین هم نمی روند البته از دو سال گذشته که بنده با فدراسیون به مشکل خوردم مسائل هنوز پا برجاست.
وی افزود: برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که دو سال گذشته برگزار شد من اعلام کردم که رئیس فدراسیون(اقای افتخاری) با سرمربی تیم های ملی در زمینه اعزام برخی ورزشکاران تبانی انجام داده اند و آنها گفتند که دو بهم زنی کرده ای و در این مورد برای حل این سو تفاهمات حتی 2 جلسه ای هم در فدراسیون تشکیل داده نشد و اعلام کرده اند که اگر این موضوع را پیگیری کنی دو سال محرومیت در پیش دارد آقای افتخاری از فدراسیون رفته است اما هیچ کس در فدراسیون این موضوع را رفع نکرد و بنده هم تا این مشکل برطرف نشود پا به تیم ملی نمی گذارم. بارها پیگیر مشکلم شده ام ولی فدراسیون اسکی با یکسری از عوامل که دستشان توی یک کاسه است. نمی گذارند سوء تفاهم ها برطرف شود از طرفی پدر برخی از ورزشکاران در فدراسیون سمت دارند و به این خاطر دوست ندارند که مشکل بنده حل شود.
دربندسری در مورد اینکه تمرینات تیم ملی چه زمانی برگزار شده است؛ تصریح کرد: به تازگی قصد دارند که تمرینات تیم ملی را برگزار کنند و در حال حاضر نه مسابقه ای و نه بازی در تیم ملی در پیش رو نداریم. در واقع هیچ حرکتی در این زمینه به چشم نمی خورد.
وی در مورد اینکه با این روش زمان را از دست می دهد و به عنوان سرباز وطن برای به اهتزاز در آوردن پرچم کشور در رقابتهای برون مرزی بی تابی می کند؛ خاطر نشان کرد: هر فردی زمانی که به دنیا می آید یک رسالتی دارد و باید در این مسیر حرکت کنند و برای اثبات حقایق روی حرف خود بیایستیم حتی اگر ناچار شوم در میادین جهانی را در اسکی از دست بدهم. فراموش نکنیم من در منطقه اسکی خیز زندگی می کنم و آنجا هر حرفی را با نگاه خود تفسیر می کنند و موقعیت امثال مرا زیر سوال می برند. 
ملی پوش اسکی در مورد وضعیت جووی این روزهای کشور که بهمن می آید و به تازگی تعدادی از کوهنوردان را از دست داده ایم اذعان کرد: متاسفانه هنوز پیست اسکی باز نشده است و هنوز بهمن واقعی را هیچ کس این مشکلات پیش می آید باید به دربندسر بیایند و وقوع بهمن را از نزدیک مشاهده کنند البته این اتفاقات برای ما اسکی بازان نمی افتد چون پیست را جایی احداث می کنند که بتوان تمرین کرد و بهمنی رخ ندهد.
وی در ادامه ابراز کرد: شاید تا پیش از کرونا و گرانی می توانستیم  کاری انجام بدهیم اما این دو مساله این رشته را به اغما برد زیرا برای حضور در کشورهای اروپایی ویزا نمی دهند و در کشورهای همسایه از جمله ترکیه هم مسابقه ای برگزار نمی شود که برای انجام رقابت به صورت شخصی برویم.


دربندسری در خصوص اینکه دچار بیماری کرونا نشده است؛ تاکید کرد: خوشبختانه دچار بیماری کرونا نشده ام  چون بیش از حد رعایت می کردم به گونه ای که دچار بیماری وسواس شدم و از دستهایم می ترسم. 
وی در مورد انتخابات فدراسیون اسکی ابراز کرد: برای انتخابات فدراسیون کاندیدا مشخص شده اند و هر کدام برنامه های خاص خودشان را دارند اما امیدوارم که شخصی روی کار بیاید که برای پیشرفت اسکی تلاش کند  اگر نمی توانند کاری برای پیشرفت این رشته انجام بدهند این رشته را رها کنند یا فردی انتخاب شود که ما را به 10 سال گذشته برگرداند تا بتوانیم جایگاه خوبی را در مسابقات داشته باشیم و مانند گذشته فعالیت کنیم ما دیگر پیشرفت نمی خواهیم تنها یک رئیس قاطع برای نگهداشتن این رشته لازم داریم. 

گفت و گو: الهه طائمه