جمعه دهم فروردین ماه
هدف گذاری درست قهرمان دیار امام رضا (ع)؛

نجمه خدمتی و خدمت خالصانه

قهرمان  و مدال آور جهانی تیراندازی کشور که سالها با نشانه روی درست ،ماشه را چکانده و بارها بر سکوی قهرمانی ایستاده است ،حالا با حرکت مومنامه ،کمک خالصانه به کودکان بی سرپرست و محروم را در اولویت قرار داده و  اهدافی غایی و ماندگار را مدنظر دارد.

قهرمان  و مدال آور جهانی تیراندازی کشور که سالها با نشانه روی درست ،ماشه را چکانده و بارها بر سکوی قهرمانی ایستاده است ،حالا با حرکت مومنامه ،کمک خالصانه به کودکان بی سرپرست و محروم را در اولویت قرار داده و  اهدافی غایی و ماندگار را مدنظر دارد.


چه زیبا است وقتی می بینیم ورزشکاران و قهرمانان نامی کشور برای کمک به مردم  به نقاط محروم سرکشی می کنند  و در این امور خیرخواهانه پیشقدم می شوند.
باید به احترام این افراد- تمام قد- ایستاد و از سر  تواضع و فروتنی به این همه اخلاص تعظیم کرد.
روز پیش  فرصتی دست داد تا به اتفاق خانواده برای خرید از خانه خارج شویم.مجری برنامه رادیویی در باره کمک مومنانه به نیازمندان گفت و از اقدام طیفی از قهرمانان ،هنرمندان و افراد شاخص کشور نام برد .در اثنی برنامه با نجمه خدمتی تیرانداز  نامی کشور و قهرمان آسیا و جهان گفتگو کرد.
ایشان و جمعی از قهرمانان کشور از جمله رسول خادم،کمیل قاسمی و ...با جمع آوری  هدایا و کمکهای مردمی به نقاط محروم و دور افتاده سفر کرده و این اقلام را بدست نیازمندان و افراد محروم جامعه قرار می دهند.
نخستین بار خانم نجمه خدمتی را  شش سال پیش در مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی دیدیم.در آن زمان خانم ها الهه احمدی و نرجس امامقلی نژاد دو چهره شناخته شده و بین المللی بودند.خانم خدمتی به دلیل  نوجوانی  و سابقه کم،خیلی چهره نام آشنایی برای ما رسانه ایها نبودند.
در روز دوم اقامت مان در شهر اینچئون،به اتفاق جمعی از همکاران، صبح زود به محل مسابقات تیراندازی رفتیم.
۶۴ تیرانداز از جمله سه ورزشکار ما به صف ایستادند.
نفس ها به شماره افتاده بود.تمام‌توجه ما به صفحه نمایش ها دوخته شده بود و با شلیک هر تیری امتیازات بالا و پایین‌می شد.
در پایان مرحله مقدماتی هر سه تیرانداز بانوی کشور به مرحله نهایی راه یافتند .رقابتی سنگین بین هشت تیرانداز که سه قهرمان جهان از چین در میان آنها حضور داشتند.
مربیان کشورمان و جمع خبرنگاران حاضر و رئیس فدراسیون (آقای سید مهدی هاشمی )دور ورزشکارانمان حلقه زده بودیم و با توجه به نتایج و امتیازات اولیه در  دور مقدماتی  خیلی به کسب مدال امیدوار بودیم.
فرصتی دست داد تا با خانم‌نجمه خدمتی هم کلام شده و نظر او را جویا شوم.
به ایشان گفتم ما عضو  کوچک هیات رضویون  تهران و از خادمان امام رضا ع هستیم.هرگاه به مشکلی و موضوعی خاص برخورد می کنیم دست نیاز به سوی آن امام رئوف دراز می کنیم.
شما هم توسلی به امام هشتم داشته باشید تا خدا هم کمک حال شما باشد.
خانم‌خدمتی با اعتماد به نفس والا و چهره ای مصمم گفتند من بچه بیرجند هستم و دیار امام رضا (ع)
قبل از اعزام به مسابقات  به حرم مشرف شدم‌و از آن امام رئوف استمداد طلبیدم‌و...
فرصت  استراحت کوتاه و پس از آن قرنطینه  تیراندازان مرحله نهایی پایان یافت و هشت تیرانداز به خط شدند.
در آن‌ لحظات سکوتی محض در سالن حکم فرما بود.
اغلب مدیران و دست اندرکاران ورزش کشور از جمله کیومرث هاشمی رییس کمیته المپیک با اطلاع از راهیابی ورزشکاران‌مان به فینال به سالن آمدند.
با شلیک های ابتدایی مشخص شد که شانس مدال ورزشکاران ما قطعی است.با خارج شدن دو تیرانداز چینی و یک کره ای،شادی به جمع بازگشت.
لحظاتی بعد و با حضور دو ورزشکار ما و یک چینی دست یابی دو مدال برای ایران  
قطعی شد ،اما همه به مدال طلا می اندیشیدیم‌.
همه به ذکر  و دعا مشغول بودند و دست نیاز و توسل به آسمان دراز کرده بودند.با سوم شدن تیرانداز چینی که قهرمان با سابقه جهان بود.مدال طلا و نقره خانم ها خدمتی و امامقلی نژاد قطعی شد.
جالب اینکه در شلیک تیر پایانی مدال طلا به خانم نجمه خدمتی رسید و خانم امامقلی نژاد مدال نقره گرفت.
در آن روز به یاد ماندنی و با به اهتزاز در آمدن دو پرچم سه رنگ ایران در کنار هم و سکوی سومی که به چین رسید.برای نخستین بار دو مدال معتبر آسیایی در تیراندازی  به کشورمان  و بانوان ورزشکار تعلق گرفت و شادی زاید الوصفی در میان کاروان ایران به ارمغان آمد و...
بزرگان ورزش می گویند کسب این عناوین زودگذر و مقطعی است ،اما آن چیزی که جاودانه و ماندگار  خواهد بود،داشتن رفتار و سلوک پهلوانی است.
اینکه ورزشکاران  و قهرمانان  سرشناس کشور در تنگناها و محدودیتهای اجتماعی به صحنه بیایند  و به کمک  مردم بشتابند.
به نمایندگی از جامعه رسانه ای  و همکاران خبرگزلری البرز ورزشی حرکت ارزشمند خانم نجمه خدمتی  در امر کمک رسانی به محرومین و فقرا را ارج می گذاریم.
امیدواریم  اقدام شایسته ایشان و دیگر ورزشکاران الگوی تمام اقشار قرار بگیرد و قهرمانان همواره در امور خیر پیشقدم باشند.
نویسنده: احمد میرزاییان