پنجشنبه نهم فروردین ماه
اعزام ها به تایلند دو هفته زودتر انجام می شود؛

سهرابیان: برای حضور فعال در مناطق محروم با سپاه تفاهم نامه امضا کردیم

در میان روزهای سرد زمستانی که اتفاقات مختلف را پشت سر می گذاشتم این مساله به ذهنم خطور کرد که اکنون در میان هوای آلوده تهران، کرونا و سرمای هوا وضعیت قایقرانان کشورمان برای حضور در رقابتها به چه صورت است.

در میان روزهای سرد زمستانی که اتفاقات مختلف را پشت سر می گذاشتم این مساله به ذهنم خطور کرد که اکنون در میان هوای آلوده تهران، کرونا و سرمای هوا که اکنون وضعیت قایقرانان کشورمان برای حضور در رقابتها به چه صورت است. 

در این بین با رییس فدراسیون قایقرانی تماس گرفتم تا از شرایط ملی پوشان در این روزهای فدراسیون و برنامه هایی که برای پیشرفت آنها در شرف انجام است باخبر شویم این مقام مسوول درباره برگزاری لیگ های آبهای آرام عنوان کرد: لیگ آبهای آرام برای اولین بار با پخش زنده برگزار می شود. البته من ورزشکارها را میگم دختر و پسرهای خودم زیرا ما خانواده قایقرانی هستیم. مقرر شده که لیگ رشته رویینگ هفته آینده روز دوشنبه ۲۰ و ۲۱ دی ماه اجرا شود اما باید میزان آلودگی هوای تهران و بارندگی هم در آن روز مد نظر داشته باشیم. 
علیرضا سهرابیان در گفت و گو با خبرنگار البرزورزشی در مورد اینکه به مربی خارجی هم برای ارتقا سطح رقابت پاروزنان در تمرینات نیاز دارند شرایط اظهار کرد: فعلا نمیتوانیم از مربی خارجی در تمرینات تیم های ملی استفاده کنیم و مقرون به صرفه نیست اما برای کلاسهای آموزشی مربیانمان با دو مربی خارجی رایزنی شده تا بتوانند به مربیان ایرانی حاضر در تمرینات رشته های رویینگ و اسلالوم کمک کنند.
سهرابیان در مورد تمرینات ملی پوش رشته بادبانی ابراز کرد: احمد احمدی اکنون در اسپانیا مشغول انجام تمریناتش است و به منظور گسترش این رشته در ایران با مربیانش در اسپانیا مذاکره کرده ایم که بتوانیم در این رشته ورزشکاران خوبی را پرورش بدهیم.
وی در مورد گسترش رشته کایت بردینگ می افزاید: اول از همه درگیر یک پروژه ای هستم که فعلا نمی توانم در موردش حرفی بزنم چون ترجیح می دهم ابتدا کارم را به نتیجه برسانم بعد در این مورد صحبت کنم و دو هفته زمانبر است.
رییس فدراسیون قایقرانی در خصوص مسابقات برون مرزی و.. برای افزایش آمادگی پاروزنان گفت: بیماری کرونا همه چیز را بهم ریخته است و فعلا همه مسابقات برون مرزی به نوعی لغو شده است.
وی در ادامه می افزاید: یکی از بزرگترین کارهایی که انجام دادیم انعقاد تفاهم نامه با یکی از سازمان های بزرگ به نام سپاه است که بتوانیم در شهرهای محروم پایگاه تشکیل بدهیم تا در مناطقی که دچار سیل و بحران های طبیعی می شوند به ملت شریف ایران کمک کنیم. در این موضوع اولویتمان مناطق جنوب و شمال کشور مانند؛ خوزستان و چهارمحال بختیاری است.
رییس فدراسیون قایقرانی درمورد دچار بیماری نشدن پاروزنانی که در تمرینات تیم ملی اند افزود: تاکنون هیچ کس کرونا نگرفته است و تمام پروتکل های بهداشتی با دقت انجام می شود. بخاطر اینکه هنگام انجام تمرینات پاروزنان مدام در رفت و آمد نباشند سه سایت جلسه کمیته فنی گذاشتیم و در نهایت تصمیم گرفته شد که تا ۱۴ دی ماه تمرینات متمرکز باشد و بعد از آن برای انتخابی ها و برگزاری لیگ آبهای آرام به تهران بیایند ۲ روز در تهران اقامت داشته باشند و مجدد برای ادامه تمرینات عازم بندر خمیر در جنوب کشور شوند.
وی در خصوص اینکه چند نفر بعد از انتخابی ها به تمرینات تیم ملی دعوت خواهند شد؛ می افزاید:  سه نفر اول قهرمانی کشور؛ سه نفر اول حضور در لیگ و اعضای تیم ملی به اردو دعوت خواهند شد در مورد تعداد منتخبان برای اردوی آینده الان زود است که صحبتی شود.
سهرابیان در مورد بی نظمی زمان اردوها اضافه کرد: به خاطر اینکه موجب نشود که رفت و آمدها بیشتر شود ما زمان رادوها را از یازدهم به چهاردهم برج تعلیق دادیم  و تمرینات تیم ملی را تا 23 اسفند ماه در بندر خمیر برگزار خواهیم کرد سپس برای کسب سهمیه پاروزنان عازم تایلند خواهند شد البته دو هفته بخاطر بیماری کرونا زودتر باید در تایلند حضور پیدا کنند.
گفت و گو: الهه طائمه