جمعه سی و یکم فروردین ماه
نامه سرگشاده؛

طهماسبی :مگر کفگیر داوری ته دیگ خورده؟

جناب دبیر سالهاست خانواده کشتی کشورمان خواهان سکانداری فدراسیون کشتی توسط اهالی خانواده کشتی هستند ولی با عملکرد شما در این فدراسیون اکثر آنان پشیمان شده اند.

جناب دبیر سالهاست خانواده کشتی کشورمان خواهان سکانداری فدراسیون کشتی توسط اهالی خانواده کشتی هستند ولی با عملکرد شما در این فدراسیون اکثر آنان پشیمان شده اند.
حاج محمدرضا یزدانی خرم در حدود ۵ سال سکانداری فدراسیون کشتی کشورمان را عهده دار بود، از خانواده کشتی نبود ولی یکی از شایسته ترین روسای فدراسیون کشتی کشورمان بود.
ای کاش شما کمی مدیریت ورزشی از او یاد می گرفتی.
متاسفانه قهرمانانی که ریاست فدراسیون کشتی ( مالکیت فدراسیون کشتی ) را عهده دار شدند اهداف خانواده کشتی را فراموش نمودند.
به قول حاج محمدرضا طالقانی ( که او هم یکی از شایسته ترین روسای فدراسیون کشتی کشورمان بود ) کلیه روسای کمیته ها و پرسنل دیگر فدراسیون و حتی دربان آن باید از خانواده کشتی باشند.
جناب دکتر دبیر شما قهرمان آسیا و جهان در رده های مختلف سنی و کشتی گرفته هارا از فدراسیون کشتی اخراج نمودی ولی تعدادی کشتی نگرفته را در فدراسیون کشتی سمت دادی ، یعنی درست برعکس خواست خانواده کشتی کشورمان عمل نمودید.
جناب دکتر دبیر شما قهرمان پرافتخار کشتی جهان و المپیک هستید پس چطور به خود اجازه دادید داوری را به سمت سرپرست ( رئیس ) کمیسون داوران فدراسیون کشتی منتصب نمایید که در عمرش کشتی نگرفته است؟
جناب  دبیر از زمان حکومت شما بر فدراسیون کشتی بسیاری از قهرمانان، مربیان، داوران، روسای کمیته های  مختلف و دیگر دست اندرکاران فدراسیون کشتی تا متوجه عدم مدیریت شما بر ورزش اول کشورمان شدند استعفا دادند و عطای کار با شما را به لقایش بخشیدند.
جناب دکتر دبیر گویا شما شعار آرمان کشورمان را فراموش نمودی :
((در انتخابات میزان رای ملت است.))
اگر طالب دموکراسی واقعی در فدراسیون کشتی هستید برای ریاست کمیسیون داوری خود انتخابات  به معنای واقعی برگزار نمایید.
ویا اینکه داور کشتیگیر و دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی را که دو مرحله در انتخابات کمیسون داوران آن فدراسیون بالاترین رای را کسب نمود به این سمت منتصب مینمودید.
و یا اینکه شایسته سالاری را سرلوحه انتصاب خود قرار می دادید و از بین داوران درجه یک و المپیکی دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی و کشتیگیر که دارای عناوین مختلف قهرمانی کشتی در مسابقات قهرمانی کشور و حتی قهرمانی مسابقات بین المللی در خارج از کشور هستند به سمت ریاست کمیسیون داوری فدراسیون کشتی منصوب می نمودید.
جناب دکتر دبیر آیا میدانید یکی از وظایف اصلی رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی این است که باید شخصا با لباس ورزشی در اردوهای سنین مختلف تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان حضور داشته و عملا فنون خطا و قوانین جدید داوری و ابهامات داوری را به حاضرین به نمایش بگذارد.
( همانطوری که استاد بنا در اردوی تمرینات تیمهای ملی خود چنین می کند).
جناب دکتر دبیر شما بفرمایید رئیس ( سرپرست ) کمیسیون داوری شما که در عمرش کشتی نگرفته و هیچ فنونی را نخورده و نزده چگونه می تواند حالتهای مختلف فنون خطا و ابهامات داوری را عملا در اردوهای مختلف تیمهای ملی نشان دهد.
جناب دکتر دبیر، کشتی کشورمان یکی از قطبهای اصلی کشتی جهان محسوب میشود و در نزد سکانداران فدراسیون جهانی کشتی با توجه به قهرمانان جهان و المپیک گذشته و حال دارای اعتبار خاصی هستیم.
آیا اگر نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی و آنتونیو سیلوستری رئیس کمیسیون داوران این اتحادیه متوجه شوند رئیس (سرپرست )کمیسون داوران فدراسیون کشتی جنابعالی هرگز کشتی نگرفته آیا اعتبار کشتی کشورمان و حتی داوران بین المللی کشتی کشورمان خدشه دار نخواهد شد؟
جناب دکتر دبیر همانطوری که مستحضر هستید در مسابقات جام جهانی صربستان که به تازگی برگزار شد به ایشان بدلیل ضعف بسیارش در قضاوتهای مقدماتی هیچ قضاوت فینال به رئیس ( سرپرست) کمیسیون داوری فدراسیون شما داده نشد ولی جالب است که تعدادی از همکاران نزدیک شما با به به و چه چه از قضاوت ایشان در این مسابقات بسیار راضی بودند ولی جناب دکتر دبیر بهتر میدانی:
مشک آن است که خود ببوید
نه آنکه عطار بگوید.
جناب دکتر دبیر مسئولین فدراسیون جهانی کشتی چگونه پذیرا خواهند بود که در ورزش کشتی کشوری چون ایران فردی کشتی نگرفته وارد عرصه داوری ملی کشتی شده و رابطه ای درجات داوری ملی و بین المللی را یکی پس از دیگری طی نموده تا به درجه المپیکی رسیده و حتی سرپرست( رئیس ) کمیسیون داوری کشتی شده.
جناب دکتر دبیر یا صاحب الزمان فراموش نشود.
نویسنده: اکبر طهماسبی