پنجشنبه نهم فروردین ماه

سکوت علامت رضا نیست!

آقای داورزنی برای روشن شدن اذهان عمومی صادقانه بگویید ماحصل این دورهمی، سمینار، هم اندیشی، گردهمایی، نظر سنجی یاهر اسمی که برای این همایش نمایشی و (تشریفاتی) قائل شدید چه بوده است ؟!

با اظهارنظر کدام پیش کسوت، کارشناس ومربی ومتخصص والیبال دعوت شده به تفاهم وتوافق رسیدید؟!
مربیانی که حتی در این اوضاع و احوال وجو حاکم در کشور به خاطر وجود کرونا ویروس تن به قبول دعوت فدراسیون داده اند اما باخودشان هم تعامل وسر سازگاری ندارند وبا سلایق و مقاصد مختلفی دراین همایش به اصطلاح پژوهشی برای انتخاب مربی ایرانی یا خارجی تیم ملی بزرگسالان گردهم آمده بودند، چه خروجی اثربخشی داشت؟!
از ظواهر چنین استنباط می شود نه اینکه حرفی برای گفتن نداشتند ولی چون یقین داشتند که اهمیتی به سخنان دلسوزان واقعی وپیش کسوتان اندیشمند ندارید ترجیح داده اند سکوت اختیار کنند و مستمع صحبت های ضد ونقیض شما باشند!
به گفته بسیار زیبای گاندی:
اگر جرات زدن حرف حق را نداری، لااقل برای کسانی که حرف نا حق می زنند دست نزنید.
کاری که خیلی از ما رعایت نمی کنیم..!
البته ناپلئون هم می گوید: دنیا پر از تباهی است، نه به خاطر وجود آدمهای بد، بلکه به خاطر سکوت آدمهای خوب...
آقای داورزنی، درطول نزدیک به ۱۲ سال مدیریت در فدراسیون والیبال ایران، کدام نشست هم اندیشی برای مربیان، کارشناسان و صاحب نظران پیش کسوت برای انتخاب مربی خارجی داشتید و از خردجمعی شان بهره برداری کرده اید؟! و با نظر کدامیک از کارشناسان وصاحب نظران ایگور کولاکوویچ را انتخاب کرده بودید؟!
حال چه اتفاقی رخ داده تادر چنین شرایط نامطلوب که دولت برای مهارکرونا ویروس تلاش می کنداز تجمع و تشکیل جلسات غیر ضروری اجتناب کنیم، اقدام به راه اندازی نشست یک روزه ای کردید که شمار دعوت شدگان به حداقل تقلیل پیداکرده بود!
آقای داورزنی فدراسیونی که آه در بساط ندارد ( که اگر داشت دیون معوق وبه تاخیر افتاده داوران وناظران را می پرداخت) ودر دورانی که مشکل اقتصادی ازجمله مشکلات بودجه ورزش به شمار می آید وپرداخت هزینه های گزاف دامنگیر کمیته ملی المپیک شده است، شماسخن از بخدمت گرفتن بهترین مربی دنیا برای تیم ملی کشورمان دارید ! آن هم برای مدت شش ماه!!
اولا کدام مربی بزرگ والیبال جهان درشرایط کنونی حاضر می شود باعقد قراداد شش ماهه به ایران سفرکند؟!
دوم به فرض محال اگرهم قبول کند در این فرصت کم تیم ملی به آمادگی آرمانی دست پیدا می کند؟!
اگر بازهم مشتاق هستید با پول بیت المال چند صباحی با به خدمت گرفتن مربیان درجه سه اروپایی رویا پردازی کنید، نیازی به نشست هم اندیشی در شرایط کنونی نبود.

بهتر است حداقل با خودتان صادق باشید .
آقای داورزنی چه کسانی در دعوت از مربیان بین المللی و پیشکسوتان خوشنام والیبال ایران دخیل بودند؟! تا جناب عالی در اول جلسه از عدم حضور برخی از این بزرگان با تعجب یاد کردید؟!
چه کسانی مخالف حضور بزرگان و نامدارانی که در سالهای گذشته با پیراهن تیم ملی و در قامت مربیگری برای کشور عزیزمان ایران افتخار آفریده اند بودند؟! قطعا افراد غیر والیبالی که به تازگی به جمع فدراسیون نشین ها اضافه شده اند!
آقای داورزنی چرا حسن کرد که به گفته کهنه رفیق شفیقم رضا عناصری( چهل چراغ والیبال ایران است) مهندس حسین بهرام صفت، مسعود صالحیه (عمو صالح) عموی والیبال ایران، دکترخسرو ابراهیم (پروفسور والیبال) امیر حیدری، محمود چایچی، عزیز پرتوی که از جمله نوادر والیبال ایران محسوب می شوند و کاوه سرحدی که به حق برای اشاعه و پیشرفت والیبال ایران سالیان زیادی زحمت کشیده ومنشا خدمات ارزنده ای بوده است و.‌.. در این نشست هم اندیشی حضور نداشتند؟!
اینکه فکر کنید حاضران در نشست در این زمینه حرف برای گفتن نداشتند، خیال خام است!
اما چراسکوت کردند و فقط شنونده شدند، حدیث دیگری دارد که هم شما می دانید وهم من نگارنده! چون همگان براین باور یقین دارند تا زمانی که بازیکن سالاری حرف اول را در انتخاب مربی تیم ملی می زند شما به سخنان بزرگان والیبال اهمیت نمی دهید و ارزشی قایل نیستید!!
البته تعجبی هم ندارد که حضرات حاضر در این هم اندیشی حاضر نشدند سخنی بر زبان جاری کنند، زیرا از ماندن ویا رفتن شما در تردیدند وبه خوبی وبا آگاهی از ماحصل این نشست تشریفاتی ترجیح دادند شنونده باشند تا گوینده!
اما بنده معتقدم سکوت چاره کار نبود حتی اگر برای اعتراض هم بود و پای دفاع از حیثیت والیبال صرف بیهوده و بی ثمر پول مملکت درمیان بود باید حرف می زدند واظهار نظر می کردند.
سکوت چاره کار نبوده است! و سکوت چهره های شاخص، برای دلسوختگان و دوستداران تیم ملی کشورمان بسیار ناگواربود!
چرا باید شنونده باشیم و درد دل های انباشته شده را درون خود بریزیم تا سبب شود مسئولین فدراسیون تصور کنند که تمام کارهایی که انجام می دهند بر وفق مراد وبه نفع والیبال است!
آقای داورزنی باساده انگاری و رویاپردازی نمی توانید کاری از پیش ببرید، بهتر است حداقل تمهیداتی بیاندیشید تا بتوانیم عنوان جهانی را حفظ کنیم کسب مقام المپیکی پیشکش تان.
به قول قدیمی ها: قاچ زین را بگیر، اسبدوانی پیشکشت!
نویسنده: اصفهان- اصغر قلندری