جمعه دهم فروردین ماه

جواد کریمی: حواس معروف به من هست!

زندگی در بلژیک، اوایل خیلی سخت بود. از ۷ صبح بیدار می‌شویم و ساعت ۹ تمرین را شروع می‌کنیم؛ در حالی که در ایران، تمرینات از ساعت 11 شروع می‌شد. کم‌کم عادت کردم و شب‌ها هم حدود ساعت ۱۱ می‌خوابم.

زندگی در بلژیک، اوایل خیلی سخت بود. از ۷ صبح بیدار می‌شویم و ساعت ۹ تمرین را شروع می‌کنیم؛ در حالی که در ایران، تمرینات از ساعت 11 شروع می‌شد. کم‌کم عادت کردم و شب‌ها هم حدود ساعت ۱۱ می‌خوابم.

حتی صبح‌ها برای بیدار شدن، دیگر زنگ هم تنظیم نمی‌کنم و خودبه‌خود بیدار می‌شوم. فکر می‌کنم این خیلی خوب است؛ تقریباً تمام بلژیکی‌ها طبق اصول زندگی می‌کنند و خیلی به فکر خود و سلامتی‌شان هستند. این بخشی از صحبتهای جواد کریمی پاسور جوان تیم ملی است که برای بازی در لیگ بلژیک به این کشور اروپای شرقی رفته است گفت و گوی سایت فدراسیون والیبال را با وی می خوانید؛ لیگ ایران و بلژیک چه تفاوتی‌هایی دارد بیان کرد: 
اگر بخواهیم به لحاظ فنی لیگ ایران و بلژیک را مقایسه کنیم، می‌دانیم که در رتبه‌بندی جهانی، مقام هشتم را داریم اما درباره تفاوت سطح فنی لیگ‌ها، کارشناسان باید نظر بدهند. فکر می‌کنم اگر ما هم امکاناتی مشابه تیم‌های اروپایی در اختیار بگیریم، می‌توانیم یکی از بهترین لیگ‌های دنیا را داشته باشیم.

 به فاصله کوتاهی قبل از رفتن به بلژیک، متاهل شدی و زندگی مشترک با همسرت را آنجا شروع کردی. این تجربه برایت چه‌ طور بود؟

وضعیت خیلی خوبی است؛ بعضی ورزشکارهای حرفه‌ای با زود ازدواج کردن مخالفند و بعضی‌ها نه. من دوست داشتم زود ازدواج کنم و خدا را شکر می‌کنم که متاهل شدم و رابطه خیلی خوبی با هم داریم. حمایت همسرم بسیار برایم مهم است و او برای داشتن بهترین عملکرد، همیشه تشویقم می‌کند.

 آلکنو برای هدایت تیم ملی تا پایان المپیک توکیو انتخاب شده است؛ این موضوع را چه طور ارزیابی می‌کنی؟ 

از این نظر خیلی خوشحالم چون یک مربی بزرگ و کارنامه‌دار که خودش هم قهرمان المپیک شده، به تیم ملی ایران آمده است. انتخابش تصمیم درستی بود و فکر می‌کنم به ما کمک زیادی می‌کند.
در بلژیک ابتدا از ما می‌پرسیدند که فکر می‌کنیم بین آلکنو یا کاستلانی کدام انتخاب می‌شود و در آن مقطع، ما هم نمی‌دانستیم اما وقتی در گمانه‌زنی‌ها صحبت از نام آلکنو به میان می‌آمد، آن‌ها می‌گفتند او مربی بزرگی است که به پیشرفت ایران کمک می‌کند. در نهایت کارشناسان بلژیکی هم از چنین انتخابی شگفت‌زده شدند. البته من هنوز با آلکنو کار نکرده‌ام و فقط تعریفش را شنیده‌ام که می‌گویند تمام تمرکزش روی والیبال است و هر کجا که بوده، نتایج خوبی گرفته است. امیدوارم برای تیم ملی ما هم نتایج خوبی رقم بزند.
سوال: سعید معروف با آلکنو کار کرده است؛ در این رابطه با هم صحبت کرده‌اید؟
از وقتی به اینجا آمدم، چند باری با کاپیتان معروف در ارتباط بوده‌ام و احوال همدیگر را جویا هستیم. اوایل برای کسب تجربه از او راهنمایی می‌گرفتم و او هم همیشه به من لطف داشت. خوشحالم که حواسش به من هست و همیشه پیگیر برنامه‌هایم است. پیگیر بودنش، حس خیلی خوبی برایم دارد که انگیزه‌ای مضاعف به من می‌دهد. او نیز از آلکنو تعریف می‌کند و از انتخابش راضی است. با میلاد عبادی‌پور و فرهاد قائمی هم در ارتباط هستم.
در مجموع فکر می‌کنم کل ملی‌پوش‌ها برای کار با ولادیمیر آلکنو هیجان‌زده هستند و دوست دارند هرچه زودتر همکاری با او را تجربه کنند. این انگیزه‌ای مضاعف برایمان شده که زودتر به تیم ملی دعوت شویم و با آلکنو کار کنیم. سال مهمی است؛ المپیک را در پیش داریم و خواسته هر بازیکنی است که به به این رویداد مهم برسد. آرزوی من هم همین است و دوست دارم مدال المپیک را به دست بیاورم. در کل، هدف داشتن خوب است و همه بازیکنان ایران تلاششان را می‌کنند تا به تیم ملی برسند و در کنار آلکنو کار کنند.