جمعه دهم فروردین ماه

حسن محبی: هر کس مسئولیت می گیرد فکر می کند کشتی مال اوست

حرف ما از اول هم این بوده که کشتی متعلق به افراد نیست بلکه افراد به کشتی تعلق دارند.

حرف ما از اول هم این بوده که کشتی متعلق به افراد نیست بلکه افراد به کشتی تعلق دارند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران در همین رابطه اظهار داشت: در آستانه سالگرد در گذشت جهان پهلوان تختی قرار داریم. همه ما باید از رفتار و کردار آن مرد بزرگ درس اخلاق بیاموزیم. اگر الگوی خودمان را تختی می دانیم باید از او رسم جوانمردی ، گذشت و فروتنی بیاموزیم. تختی با مردم بود و در میان مردم زندگی می کرد. رفتار و گفتار او باید برای ما درس باشد. ما از تختی حرف می زنیم اما مثل او عمل نمی کنیم. ادعا با عمل خیلی فرق دارد. تختی با عملکرد و منش پسندیده ای که داشت تختی شد. 
مشاور فدراسیون کشتی در پاسخ به این پرسش که چرا هیچ کدام از کشتی گیران کرمانشاه به اردوی تیم ملی دعوت نشد ه اند، گفت: اطلاع ندارم چرا هیچ کدام  دعوت نشدند. پی گیر هم نشدم. شاید نظرشان نبوده که دعوت کنند. باور کنید علاقه مند نیستم خیلی در مورد کشتی حرف بزنم. از کشتی جدا نیستم و همین الان در باشگاه مشغول تمرین دادن کشتی گیران کرمانشاه هستم اما شاید صلاح نباشد زیاد در مورد این ورزش صحبت کنم.متاسفانه بعضا تعابیری از حرف های ما می شود و برداشت هایی صورت می گیرد که جای تعجب دارد. تصور می کنند برخی دیدگاهها به خواست و نظر فلان و بهمان مطرح می شود!
 هر کسی باید حرمت و جایگاه خود را بشناسد. من اگر بدانم جایی حفظ حرمت نمی شود نباید ورود پیدا کنم. تعجب می کنم عده ای با وجودی که می دانند فضا برای آنها مهیا نیست باز هم می مانند و ادامه می دهند. ما باید خودمان حرمت مان را حفظ کنیم. متاسفانه برخی قیمت خودشان را نمی دانند.
نایب قهرمان اسبق جهان در پایان خاطرنشان کرد: کشتی ورزش جوانمردی است و ما همه باید تا حد امکان صفاتی چون ادب، احترام و فروتنی را سرلوحه زندگی ورزشی خودمان قرار دهیم.  زمانی که کشتی گیر تیم ملی بودم حتی  از ساده ترین ویتامین ها استفاده نمی کردم. اغلب اعضای تیم همینطور بودند. الان وقتی می شنویم فلان ورزشکار دوپینگ کرده تعجب می کنیم و متاسف از اینکه چه کسانی چنین داروهایی را به آنها می دهند. مربی که تخصص و تعهد ندارد نباید اجازه فعالیت داشته باشد. هر کسی را بحر کاری ساخته اند و قرار نیست افراد در غیر حوزه تخصصی خودشان ورود پیدا کنند. بارها از من خواسته شده بود تا برای فلان مسئولیت شهری نامزد شوم اما قبول نکردم. گفتند فکر کن و جواب بده، گفتم شش ماه هم وقت فکر کردن داشته باشم جوابم منفی است.‌ تخصص من ورزش است  اگر وارد حوزه غیر تخصصی شدم،راه درستی نرفته ام. 
وی در پایان تاکید کرد: در هر حال آرزوی همه ما موفقیت کشتی در المپیک است اگر کشتی موفق شد ما هم سرمان را بالا می گیریم. راه کسب مدال هم آسان نیست. ابتدا باید سهمیه های باقیمانده را بگیریم و تیم کامل شود. تازه کار اصلی بعد از آن شروع می شود.