پنجشنبه سی ام فروردین ماه

خداحافظی اسماعیل پور از دنیای کشتی

مسعود اسماعیل پور قهرمان اسبق تیم ملی کشتی دارنده چندین مدال جهان وآسیایی طی یادداشتی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

مسعود اسماعیل پور قهرمان اسبق تیم ملی کشتی دارنده چندین مدال جهان و آسیایی طی یادداشتی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.


دلنوشته اسماعیل پور را می خوانید:
به نام خدا
در این زمان و تا این لحظه هیچ وقت به طور کلامی یا زبانی حرفی از خدافظی از کشتی نزده بودم ولی امروز برای همیشه از کشتی خداحافظی می کنم و از تمامی اشخاصی که در این 25 سال برای من زحمت کشیده اند تا بتوانیم مسیر کشتی و قهرمانی طی کنم تشکر می نمایم و دست تک تک آنها را می بوسم و خاک پای تمام مردم و دوستانم که برای موفقیتم دعا کرده اند هستم و از همه افرادی که احتمالا نارحت شان کرده ام عذرخواهی می کنم و امیدوارم من را ببخشند که نتوانسته ام بهتر از این عمل کنم چون کشتی دیگر آینده هیچکس را تامین نخواهد کرد و حتی وقتی عمر کشتیگیر به پایان می رسد هیچ آینده ای نخواهد داشت به قول معروف اینجا قهرمان زنده را عشق است البته آن هم دوران قهرمانی اش تمام می شود و آخر هم باید دستفروشی کند یا کنار خیابان ها بساط پهن نماید.
تازه تحصیلکرده هم باشی و عمرت را خرج کشتی کنی باز هیچ جایگاه و شغلی نخواهی داشت و زود فراموش می شوی.
پیشنهاد می کنم هر کسی که راه کشتی را در پیش می گیرد به یاد داشته باشد که روزی مثل من فراموش خواهد شد و بستری وجود ندارد که تجربه هایش را به جوانان هم انتقال بدهد تا به امروز هر مدالی که گرفته ام درون کیسه ای انداخته ام تا شاید کسی بتواند حداقل از ضایعات آن استفاده کند چون آن مدال ها برایم کمکی نبوده و فقط به ازای این همه سالها عشق مردم در دلم هست که همواره به ورزشکاران ملی دلگرمی می دهم و واقعا مانده ام که چرا در مملکت ما و قهرمان جهان و المپیک حتی ابتدایی ترین مشاغل را هم نمی دهند.  
به دنبال خداحافظی احساسی مسعود اسماعیل پور از دنیای کشتی که توام با دلخوری و نا امیدی این قهرمان بود طی تماسی با این قهرمان جویای دلایل خداحافظی او شدیم که تاکید کرد بنا به دلایلی فعلا نمی توانم در این رابطه صحبت کنم.
دارنده مدال های های نقره و برنز جهان طی سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ جهان در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل آسیب دیدگی  دست باعث خداحافظی وی از دنیای کشتی شده خاطرنشان کرد: خوشبختانه آسیب دیدگی دستم بهبود پیدا کرده بود و تمرینات خوبی را هم پی گیری می کردم اما خداحافظی من دلایل دیگری داشت که به احتمال زیاد طی چند روز آینده آنها را بازگو خواهم کرد اما فعلا نمی توانم در این رابطه صحبت کنم.  وی در پایان تاکید کرد:متاسفانه پست دیشب من دردسر آفرین شده اما همانطور که گفتم فعلا نمی توانم در ارتباط با دلایل خداحافظی ام توضیح دهم. چند روز صبر کنید تا همه چیز را برملا کنم.

نویسنده: احمد دباغ