جمعه دهم فروردین ماه

غیبت معنادار سرمربیان تیم ملی

هفته گذشته در کنفرانس خبری، علیرضا دبیر در جمع تمامی خبرنگاران کشتی نویس اعلام کرد که از این به بعد طرحی از طرف انستیتو طراحی شده که بر اساس آن فقط نفراتی صاحب دوبنده تیم ملی شوند که از دل مسابقات انتخابی بیرون بیایند یعنی در تمامی مسابقات داخلی دستش بالا رفته باشد.

خب تا اینجا این طرح بسیار خوبی است چون انگیزه در دل نفرات دوم و سوم را برای ادامه راه بیشتر می کند ولی باید نکات دیگری هم در کنار این طرح گمارده شود مثل تست دوپینگ در انتخابی ها لحاظ شود. مورد بعد با کم اثر کردن نقش سرمربیان حاشیه ایجاد خواهد شد. به اعتقاد خیلی از کارشناسان آنها باید در جلسه های فدراسیون حضور داشته باشند تا به موارد انتقادی آنها رسیدگی شود. هرچند هنوز هیچ اتفاقی نه افتاده همه چیز در حد یک طرح پیشنهادی است که توسط انستیتو تدوین شده حال معلوم نیست آیا عملی بشود. و یا نشود.. چون در فدراسیون های گذشته هم سعی کردند تا انتخابی های تیم ملی را قانونمند کنند ولی موفق نشدند و طرح به بایگانی سپرده شد. حال انتظار مردم این است که سرمربیان تیم های ملی با مسوولین فدراسیون جلسه داشته باشند تا به تفاهم کامل برسند.. با خاموش کردن موبایل هیچ کاری درست نخواهد شد.. ولی با گفتمان و همدلی می شود به اجماع رسید آن هم به شرطی که احترام و قداصد سرمربیان تیم های ملی حفظ شود.

خوشبختانه همه مسئولین فدراسیون از جنس کشتی هستند و دارای عناوین جهانی و المپیک می‌باشند یقیناً انتقاد های منطقی سرمربیان اعمال   خواهند شد چرا که هنوز هیچ اتفاقی نه افتاده است. سرمربیان تیم های ملی نباید زود قضاوت کنند و در مقابل یک طرح پیشنهادی در مقابل ریئس فدراسیون گارد بگیرند.. چون برخی دوست دارند محمد بنا و غلامرضا محمدی قهر کنند و نباشند تا آنها به اهداف خودشان برسند.. بنابر این انتظار داریم که این عزیزان در جلسه های فدراسیون شرکت کنند و نقطه نظرهای خودشان را عنوان کنند تا کشتی دوباره وارد حاشیه نشود.

نویسنده: احمد دباغ