پنجشنبه نهم فروردین ماه

کریمی:امیدی به بولینگ و بیلیارد نداریم

فدراسیون بولینگ و بیلیارد در آستانه تحول و تغییرات قرار گرفته است و یکی از کارشناسان سرشناس این رشته می گوید، امیدوارم هرکسی که می آید مثل رئیس برکنار شده نباشد.

علی کریمی داور و مدرس پیشکسوت بولینگ می گوید: امثال آقای اسکندری اول که می آیند مشکلی ندارند ولی بعد امثال ما باعث می شوند که به راه نا صواب بروند.

کریمی که سالها در کشور امارات بازی کرده است می افزاید: همه مواردی را که ورزشکاران بولینگ و بیلیارد در رسانه ها مطرح کرده اند واقعیت دارد و من نیز بیشتر مدارک خلاف را به وزارت ورزش ارایه داده بودم اما آقایان پرونده را در کشوی خودشان بایگانی کردند تا اینکه پس از چهارماه خاک خوردن سازمان بازرسی به حکم قاضی دستور رسیدگی جدی پرونده را داده است. آقایان در فدراسیون ارز چهار هزار و دویست تومانی می گرفتند ولی ورزشکاران با هزینه شخصی به سفر می رفتند. خودم چند سال پیش دوره مربیگری را در کشور فنلاند گذراندم و برای دو دوره خارج از کشور 300 - 200 میلیون تومان هزینه کردم و حتی برای تدریس یا برگزاری مسابقات و دوره ها با پول خودم سفر می کردم و هزینه هتل را می دادم ولی فدراسیون از گرفتن یک بلیت هواپیما هم دریغ می ورزید و گاهی هم دست به جیب امثال ما می کرد، من فی سبیل ا... به استانها خدمت می کردم و مربیان بدون مدرک با حمایت فدراسیون برای تمرین 200 - 150 هزار تومان به جیب می زدند و من باید مجانی کار می کردم. آقای اسکندری ده سال ریاست کرد اما نمی دانست در بولینگ بالاترین امتیاز یک ورزشکار 300 است تا جایی که یکبار گفت: شنیده ام که ورزشکار شما 350 (!) گرفته است، این آقا طی ریاست یکدهه ای خودشان حتی یکبار به بولینگ عبده سر نزد تا ببیند چکار می کنیم.

کریمی درباره انتخابات پیش روی فدراسیون بولینگ و بیلیارد افزود: من امیدی ندارم که مسوول دلسوز و متعهدی سر کار بیاید چون برخی از آقایان با اهدافی دیگر وارد فدراسیونها می شوند. وقتی آقای وزیر در قبال مدارکی که ارایه داده ام به جای بررسی می گویند: شما با آبروی کشور خودتان بازی می کنید، دیگر به چه چیزی می شود چشم امید داشت.

گفت و گو از: عباس اسماعیلی