پنجشنبه نهم فروردین ماه
گزارش اختصاصی از لیگ آبهای آرام قایقرانی؛

ناصری و آقامیرزایی رکوردار لیگ آبهای آرام قایقرانی شدند

امروز در هوای نسبتا سرد زمستانی مسابقات لیگ آبهای ارام قایقرانی در رشته های کانو و کایاک به منظور آمادگی بیشتر ورزشکاران برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک در تایلند برگزار شد.

 امروز در هوای نسبتا سرد زمستانی مسابقات لیگ آبهای ارام قایقرانی در رشته های کانو و کایاک به منظور آمادگی بیشتر ورزشکاران برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک در تایلند برگزار شد.
 

این رقابتها با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد و رییس فدراسیون قایقرانی حاضر در صحنه و پا به پای ورزشکاران و ملی پوشان این رشته در حال تلاش بود. علیرضا سهرابیان اظهار داشت: امروز مسابقات لیگ ابهای ارام در بخش اقایان برگزار شد و فردا مسابقات بانوان همین دو رشته را به صورت آنلاین خواهیم داشت. هفته آینده روزهای دوشنبه و سه شنبه مسابقات لیگ رویینگ اقایان و بانوان برای اولین بار در تاریخ فدراسیون قایقرانی و به صورت پخش زنده برگزار خواهد شد.
وی می افزاید:مرحله اول دور رفت لیگ برتر آبهای آرام آقایان صبح امروز به میزبانی دریاچه آزادی آغاز شد.در این رقابت‌ها باشگاه‌های سپاهان، دانشگاه آزاد، میداف، مقاومت سمنان، نوتریورسام، آریامن، عقاب نهاجا و یادآوران کارون خرمشهر حضور داشتند. خانواده قایقرانی در بخش مردان تمام رشادتهایی که در این زمینه انجام داده اند نشان دادند که می توانند در رقابتها مختلف شرکت کنند قایقرانان با یک آرامش وطامنینه و انضباطی که توسط مربیان تداعی شد توانستیم این رقابتها را برگزار کنیم رقابتی که خیلی از رشته های ورزشی نتوانستند به خاطر کرونا در حداقل ها برگزار کنند. دوستان ما در هلال احمر و آتش نشانی رشادت خود را به نمایش گذاشتند و در ان رقابتها در کنار ما حضور دارند و زمانی که  به یاد حادثه پلاسکو می افتیم تجسم کنیم که این دو ارگان از جان خودشان گذشتند و یک کار به یاد ماندنی انجام داده اند ... البته در ادامه این گزارش سهرابیان به یاد شهدای پلاسکو دگرگون شدند و مصاحبه را خاتمه دادند....

ناصری: همیشه در دل قایقرانی هستم
در ادامه این گزارش ملی پوش آبهای آرام شاهو ناصری می افزاید: اردوی تیم ملی انزلی را پشت سر گذاشتیم البته در حال انجام تمرینات استقامتی هستیم و هنوز تمرینات سرعتی را آغاز نکرده ایم.
وی در مورد اینکه پاروزنان لقب پیرمرد قایقرانی را به وی داده اند می افزاید: درسته که لقب پیرمرد قایقرانی را گرفته ام اما هنوز مثل ضرب المثلی که از قدیم مرسوم بوده است باید بگویم هنوز دود می کنیم. 
ناصری می گوید: پس از این مسابقه روز پنج شنبه یک تست دیگر خواهیم داشت و بعد از آن به اردوی دوم اعزام می شویم که فکر می کنم اردو جنوب کشور باشد تا بتوانیم تمرینات سرعتی را شروع کنیم تا به آمادگی نسبی برسیم.
وی در مورد اینکه رییس هیات کردستان هم است ولی در انجا حضور ندارد می افزاید: رییس هیات ها و دبیر هیاتم در آنجا تمام برنامه ها را با من هماهنگ می کنند و باید بگویم که درسته که آنجا حضور ندارم اما بیشتر از تمام رییس هیاتهایی که حضور دارند حضور دارم چون کاملا در دل قایقرانی هستم زیرا کل وجودم امیخته در ورزش و قایقرانی است هیچ رییس هیاتی وجود ندارد که اینقدر با فدراسیون در ارتباط باشد و مدام در فدراسیون حضور دارم. 
وی در مورد باشگاه قایقرانی اش می گوید: باشگاه قایقرانی ام حدود یکسال و اندی است که برپا شده و برای افرادی که علاقمند به این رشته هستند و سن بالا دارند و در ایام تعطیلات دوست دارند که با این رشته در ارتباط باشند فعال است و برای رقابت جدی نیست برای تفریح می آیند. پدل بورد را فعال کردم و چندتا فستیوال داشتیم.

این رقابت‌ها با برگزاری مسابقات کایاک و کانوی ۱۰۰۰ و ۵۰۰ متر و مسابقه امدادی ۲۰۰ متر در مرحله اول انجام شد.

در کایاک یکنفره ۱۰۰۰ متر علی آقامیرزایی از دانشگاه آزاد با زمان ۳:۵۹.۹۴۰ دقیقه اول ، امید احمدی از میداف با زمان ۴:۰۳.۱۱۰ دقیقه دوم ابوالفضل درجزی از نوتریورسام با زمان ۴:۰۷.۵۳۶ سوم شدند.

در کانوی یکنفره ۱۰۰۰ متر شاهو ناصری از مقاومت با زمان ۴:۲۹.۴۲۹ دقیقه مقام اول، عرفان زنده‌پی از میداف با زمان ۴:۳۴.۴۰۲ دقیقه مقام دوم و امیرمحمد اسماعیلی از دانشگاه آزاد با زمان ۴:۵۴.۱۶۳ دقیقه مقام سوم را بدست آوردند.

در کایاک یکنفره ۵۰۰ متر امین بوداغی از سپاهان با زمان ۱:۵۲.۲۰۷ دقیقه اول، محمد میرزایی از مقاومت با زمان ۱:۵۵.۵۷۷ دقیقه دوم و علی طاهری از میداف با زمان ۱:۵۷.۹۷۳ دقیقه سوم شدند.

در کانوی یکنفره ۵۰۰ متر محمدنبی رضایی از سپاهان ۱:۵۸.۶۴۴ دقیقه مقام نخست را بدست آورد، عادل مجللی از دانشگاه آزاد با زمان ۲:۰۳.۳۷۳ دقیقه در جایگاه دوم ایستاد و سبحان بیرانوند از نوتریورسام با زمان ۲:۱۰.۷۸۹ دقیقه سوم شد.

در مسابقه امدادی ۲۰۰ متر نیز تیم سپاهان با ترکیب محمدنبی‌رضایی، سروش رضویان، امین بوداغی و سپهر ساعتچی با زمان ۲:۵۵.۵۹۳ دقیقه اول، تیم دانشگاه آزاد با ترکیب عادل مجللی، پیمان قوی‌دل، امیرمحمد اسماعیلی و علی آقامیرزایی با زمان ۲:۵۶.۷۶۲ دقیقه دوم و تیم میداف با ترکیب امید احمدی، رضا رئیسی، محمد شکوری و عرفان زنده‌پی با زمان ۳:۰۷.۲۰۸ دقیقه سوم شدند.

در پایان مرحله اول تیم سپاهان با ۴۲ امتیاز در رده نخست ایستاد، دانشگاه آزاد با ۳۶ امتیاز رده دوم را به خود اختصاص داد و میداف با ۳۳ امتیاز سوم شد.

لیگ برتر آبهای آرام آقایان با برگزاری مرحله دوم دور رفت عصر امروز در دریاچه آزادی ادامه پیدا خواهد کرد.

نصیری:پیش از این رقبایم را مغلوب کرده ام  

بهمن نصیری ملی پوش رشته رویینگ قایقرانی در ادامه این گزارش تصریح کرد: دز حال تمرین برای حضور موفق در مسابقات کسب سهمیه هستیم دو ماه است که در تهران زیر نظر افشین فرزام اردوهای تدارکاتی را پشت سر می گذاریم.
وی می افزاید: رقیبهای ما از کشورهای کره، ازبکستان و قزاقستان هستند. 
ملی پوش قایقرانی می افزاید: چون مسابقات ما دو کیلومتر است اما در تهران دریاچه استادیوم ۱۰۰۰ متر است در دو ماه به مسابقات مانده برای تمرین در مسافت آماده خواهیم شد. اردوی برون مرزی بخاطر بیماری کرونا و.. نخواهیم داشت.
وی در مورد اینکه چقدر خودش را به سکوی قهرمانی المپیک نزدیک می بیند گفت: نمی توانم بگویم که چند درصد می توانم برنده شوم اما برای قهرمانی اینجا هستم و تمام رقیبانم را هم قبلا مقلوب کرده ام امیدوارم که این قهرمانی را مجدد تکرار کنم.
خبرنگار: الهه طائمه