جمعه دهم فروردین ماه

شروع پوچتینو در PSG؛ به دنبال موفقیتهای ارزشمند

مائوریسیو پوچتینو سرمربی جدید پاری سن ژرمن کار خود برای هدایت این تیم را با جدیت و انگیزه بالا آغاز کرده و امیدوار است به موفقیتهایی بزرگ دست یابد.

مائوریسیو پوچتینو سرمربی جدید پاری سن ژرمن کار خود برای هدایت این تیم را با جدیت و انگیزه بالا آغاز کرده و امیدوار است به موفقیتهایی بزرگ دست یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ مائوریسیو پوچتینو در دوران بازی خود با دیگو مارادونا و رونالدینیو رابطه خوبی داشت  و رابطه او با نیمار، یکی دیگر از سوپراستارهای جهان فوتبال، عامل اصلی موفقیت وی در پاری سن ژرمن خواهد بود. مربی آرژانتینی این هفته کار خود را به عنوان مربی PSG آغاز می‌کند و برنامه‌اش به طور خلاصه گرفتن بهترین بازی از نیمار و کیلیان امباپه و یک قدم فراتر رفتن از توماس توخل مربی پیشین PSG است.

 توخل در حالی که هنوز شش ماه از قراردادش با PSG باقی مانده بود اخراج شد و رساندن PSG برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان نیز باعث نشد که محبوبیتی در بین هواداران این تیم کسب کند... در پاریس هیچکس دلتنگ توخل نخواهد شد.

توخل در هر دو فصلی که با PSG بود، قهرمان لیگ فرانسه شد و همچنین موفق شد چهارگانه داخلی فوتبال فرانسه را همراه با این تیم کسب کند و این تیم را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند.
در سوی دیگر اما پوچتینو هرگز به عنوان مربی برنده‌ی هیچ جامی نشده، هر چند ارزش و اعتبار او کاملا مشخص است. هواداران تاتنهام هنوز از یادآوری این مربی 48 ساله روی نیمکت تیمشان به هیجان می‌آیند؛ او چهار سال پیاپی تاتنهام را به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر رساند و با این تیم در 2019 به فینال لیگ قهرمانان رفت.

حال پس از یک سال استراحت او بار دیگر سرحال و آماده روی نیمکت باشگاهی نشسته که پیشتر در آن بازیکنی محبوب بود.

 پوچتینو که مدت کوتاهی در کنار مارادونا در نیولز اولد بویز بازی می کرد و در سفرهای خارج از خانه با افسانه آرژانتینی هم‌اتاق بود، بین سال‌های 2001 و 2003  مهره‌ی اصلی دفاعی در پارک دو پرنس بود.

او در اولین فصل خود به آنها کمک کرد تا در لیگ 1 چهارم شوند و کاپیتان آنها در راه رسیدن به فینال جام فرانسه در سال 2003 بود، فینالی که البته به اوکسر باختند.

پوچتینو پس از بستن قرارداد مربیگری با PSG گفت این باشگاه همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب او داشته و صحبت از پتانسیل‎های بالای PSG کرد و اعلام کرد که وقتی برای تلف کردن در این تیم ندارد و قصد دارد از پتانسیل‌های باشگاه نهایت استفاده را برد و بیشترین نتیجه را بگیرد.