پنجشنبه نهم فروردین ماه

گودرزی: نگاه فدراسیون به مربیان سازنده باشد

اگر برنامه های مطرح شده در فدراسیون کشتی با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط جوانان توام شود و مسابقات انتخابی تیم ملی را عادلانه و اصولی برگزار کنند، منفعت و اعتلای کشتی را به همراه خواهد داشت و رفته رفته شاهد رونق ورزش اول کشور خواهیم بود.

صادق گودرزی کشتی گیر اسبق تیم ملی که نایب قهرمانی در مسابقات المپیک 2012 لندن را در کارنامه دارد ضمن بیان مطالب فوق در جواب به پرسش خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی مبنی بر اینکه نظر شما در ارتباط با نشست فدراسیون کشتی در خصوص برگزاری انتخابی تیم ملی چیست، گفت: در نگاه اول طرح بسیار خوبی به نظر می رسد کما اینکه کشتی ما از مدت ها قبل به چنین برنامه ریزی نیاز مبرم داشت و باید ترتیبی لحاظ شود تا هر کشتی گیری شانس حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی را داشته باشد.

مربی سازنده کشتی استان تهران افزود: کشتی گیر از شهرستان با هزار و یک بدبختی و مشکلات در کنار مربی سازنده خود تمرین می کند تا بلکه یک روز به دوبنده تیم ملی برسد. با انجام چنین اقداماتی این شانس را از آنها دریغ نمی کنیم و بارقه امید را در وجودشان زنده نگه می داریم. چنین موقعیتی بهترین فرصت برای کشتی گیرانی است که در مسابقات نوجوانان و جوانان خوش درخشیده اند و حالا برای دستیابی به آرزوی دیرینه خود که حضور در مسابقات المپیک است، باید برتریشان را نسبت به حریفان نشان دهند و ثابت کنند که شایستگی پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارند. متاسفانه این طرح در کشتی ما گم شده بود و اکنون امید می رود تا با اعمال تغییرات و در نظر گرفتن جوانب کار به ثبات نسبی دست پیدا کنیم و به جوانان یادآور شویم حتی حسن یزدانی که یک نابغه به حساب می آید، از قبل انتخاب شده نیست و هرکس مدعی شکست اوست با وی تن به تن شود، شاید در ابتدای مسیر نقاط ضعفی به چشم برسد اما رفته رفته با گذشت زمان نحوه برگزاری مسابقات روند بهتری به خود می گیرد و به استاندارد مدنظر می رسد. اینکه حق هیچکس پایمال نمی شود خبر خوشحال کننده ای است که انگیزه جوانان را نیز افزایش می دهد.

پیشکسوت کشتی در مورد به تعویق افتادن یکساله مسابقات المپیک عنوان کرد: در اوضاع نابسامان کشتی کشوراین وقفه به سودمان بود چرا که برخی از کشتی گیران جوانمان نیاز داشتند تا میدان های بیشتری ببینند و به مرز پختگی برسند تا با شناخت اولیه و تجربه بیشتر پا به عرصه المپیک بگذارند. همچنین آسیب دیده های زیادی داشتیم که این بازه زمانی کمک شایانی برای آنان خواهد بود تا به شرایط آرمانی خود بازگردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از فدراسیون کشتی می خواهم تا دیدگاه خود را نسبت به مربیان کشتی پایه تغییر دهد. نگاه نباید یک طرفه باشد، از طرفی نمی توانند پرورش دهنده و متولی کشتی گیران را تامین کنند و از طرفی دیگر توقعات آنچنانی دارند. مربیانی که از جان و دل مایه می گذراند و زحمت می کشند استحقاق دریافت حداقل حقوق را دارند، دستکم کاری کنند تا حقشان پایمال نشود و هزینه امرار و معاش را از این راه به دست بیاورند.