پنجشنبه نهم فروردین ماه

ژاپن با قدرت مسیر برگزاری بازی های المپیک را دنبال می کند

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن در آستانه ورود به سال نو میلادی 2021 بر برگزاری بازی های المپیک تاکید کرد.

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن در آستانه ورود به سال نو میلادی 2021 بر برگزاری بازی های المپیک تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، نخست وزیر ژاپن در سخنان آغازین خود برای شروع سال جدید میلادی، ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای مردم جهان تاکید کرد که ژاپن با قدرت مسیر برگزاری بازی های المپیک را با حفظ ایمنی و سلامت دنبال خواهد کرد.

سوگا در این خصوص گفت: "کابینه دولت متعهد است تا از جان و زندگی مردم حفاظت و حراست نماید و تمام انرژی خود را بر پیشگیری از انتشار عفونت و نیز احیاء اقتصادی متمرکز کند". سخنان نخست وزیر ژاپن در حالی شنیده می شود که بر اساس آمار و ارقام؛ تعداد مبتلایان به کووید19 در توکیو و کشور ژاپن روند افزایشی بخود گرفته و مواردی از ابتلا به نوع جهش یافته با خطر شیوع سریعتر 70 درصدی نیز ثبت گردیده است.

بنا بر اعلام برخی از منابع در ژاپن؛ درخواستهای مکرری مبنی بر اعلام وضعیت اضطراری مجدد در این کشور ارائه اما با مخالفت دولت روبرو شده است در حالی که لحن فرماندار توکیو و نخست وزیر ژاپن و مواضع آنها در این خصوص به نحو چشمگیری تغییر کرده است و احتمال دارد ژاپن وارد دومین فاز قرنطینه سراسری شود. شیوع نوع جهش یافته کووید19 در ژاپن نگرانی های زیادی را پیرامون برگزاری بازی های المپیک بهمراه داشته است.