جمعه دهم فروردین ماه

بمب هاي واليبالي در كجا خواهد تركيد؟!

در روزهايي كه گيتي مات و مبهوت ويروس تاج دار شده است اما پس از دوماه كم كم زندگي واليبالي شكل مي گيرد و حتي لهستاني ها با رعايت نكات بهداشتي در فكر برپايي اردو ملي هستند.هرچند در سال جاري ميلادي خبري از بازيهاي بين المللي همچون المپيك و ليگ ملتها نيست اما باشگاه ها براي حضوري قدرتمند وارد بازار نقل و انتفال شدند.

اين درحاليست كه در ليگ ايتاليا پس از كاهش ٣٠ درصدي قراردادها بسياري از بازيكنان شاخص ساز رفتن كوك كردند؛ حتي با وجود داشتن قرارداد با باشگاه هاي خود.
در روزهاي اخير جدايي ايوان زايستف و مت اندرسون دو ستاره ازيموت مودنا مطرح بود كه به احتمال فراوان يكي از دو نفر را بايد در فصل اينده در كوزباس كمروو روسيه و يا حتي شرق اسيا ديد. اما نيمر عبدالعزيز ستاره فصل گذشته اليانژ ميلانو كه در استانه قرارداد با ترنتينو والي بود، فعلا دست نگه داشته است ولي اسماني خوانتورنا كاپيتان لوبه متقاعد شد قرارداد خود را با قهرمان اسكودتو ادامه دهد اما هنوز سرنوشت لئال هيدالگو مشخص نشده است.
بايد صبر كرد و ديد كه در روزهاي اتي ستاره هاي جهان واليبال چه سرنوشتي را در اين فصل از رقابتهاي باشگاهي براي خود رقم خواهند زد زيرا در روزهاي كرونايي و سخت مالي در بهترين و حرفه اي ترين ليگ دنيا كه بودجه به طور محسوسي نزول كرده، بازيكنان سرشناس حاضر به بازي در سري A نيستند.
اگرچه روسيه و كشورهاي شرق اسيا مقصد امن با قراردادهاي مالي سنگين است اما با توجه به برودت هوا و زندگي سخت در روسيه براي خانواده، سفرهاي طولاني و در شرق اسيا هم كيفيت پايين ليگ و بازيها و فرهنگ متفاوت زندگي خيلي هم براي انتخاب ساده نيست كه پاي برگه قرارداد را امضا كنند.

خبرنگار: شاهین خیری