پنجشنبه نهم فروردین ماه

علیزاده : اختلاف نظر مربیان به کشتی لطمه خواهد زد

 جعفر علیزاده قهرمان اسبق تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  البرزورزشی گفت: اروپایی ها بر خلاف کشتی آزاد در کشتی فرنگی حرف های زیادی برای گفتن دارند. فرنگی کاران ما هم از وقتی که با جدیت این ورزش را پی گیری کردند به توفیقات زیادی دست پیدا کردیم.

 جعفر علیزاده قهرمان اسبق تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری البرزورزشی گفت: اروپایی ها بر خلاف کشتی آزاد در کشتی فرنگی حرف های زیادی برای گفتن دارند. فرنگی کاران ما هم از وقتی که با جدیت این ورزش را پی گیری کردند به توفیقات زیادی دست پیدا کردیم.


عضو اسبق تیم ملی کشتی فرنگی طی گفت و گو با خبرگزاری البرز  ضمن اشاره به سیر فعالیت های کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی فرنگی کاران هم دوره ما این بود که مربیان
 همدیگر را قبول نداشتند. در واقع یک رقابت منفی بین آنها وجود داشت که کشتی گیران را هم تحت تاثیر قرار می داد. اگر این اختلافات وجود نداشت چه بسا هر کدام از  امثال ما از جمله محمدبنا، رشید محمد زاده، فریدون بهنام پور، شیرانی، بابک و عده ای دیگر می توانستیم افتخارات بین المللی زیادی کسب کنیم.
جعفر علیزاده افزود: این حرف هایی که من می زنم به خاطر این نیست که چشمداشتی به مربیگری یا تیم ملی داشته باشم. چون نه می خواهم مربیگری کنم و نه دنبال مسئولیت هستم اما دلم می سوزد وقتی می بینم همین اختلاف سلیقه ها الان هم به کشتی آسیب می زند.هرگاه بزرگترها و پیشکسوتان کشتی فرنگی همدیگر را قبول داشته باشند می توان به موفقیت دائمی این رشته ورزشی افتخار آفرین امید بیشتری داشت.
وی ادامه داد: من عاشق کشتی هستم و هیچگاه از این ورزش دور نبودم. تاوان این عشق و علاقه را هم بسیار دادم.  همین علاقه باعث شد تا همه زندگی ام را وقف ورزش کنم. سه فرزندم هم دنبال کشتی رفتند و فرشاد توانست از سکوی جهانی بالا برود.حاصل حصور و تلاش آنها در کشتی این بود که هر سه نفرشان دچار آسیب دیدگی شده اند. فرشاد هم اکنون سرمربی تیم ملی امید است و تیمش از سکوی جهانی بالا رفت اما دریغ از یک پیام تبریک یا حمایت. او در حال حاصر کارمند شهرداری و زندگی خود را از طریق حقوق ناچیزی که می گیرد تامین می کند. این کم لطفی ها دلسردش کرده اما او هم مانند من کشتی را دوست دارد و با تمام نامهربانی ها همچنان در کنار ورزش مورد علاقه اش ایستاده است.

علیزاده تصریح کرد: الان محمد بنا برای کشتی فرنگی زحمت می کشد. او هم  عاشق کشتی است. شاید محمد یا هر کدام از ما دنبال کار اقتصادی و کسب پول می رفتیم زندگی پرزرق و برقی داشتیم اما ماندیم تا ثابت کنیم نسبت به ورزش خودمان تعلق خاطر داریم. افتخار می کنم جنوب شهری هستم و کنار همین مردم زندگی می کنم. اصولا کشتی به مناطق پایین شهر تعلق دارد و در شهرستان ها هم معمولا اقشار ضعیف رو به این ورزش می آورند اما متاسفانه حمایت لازم از مدال آوران این رشته صورت نمی گیرد. من نمی گویم به فوتبال یا والیبال رسیدگی نشود به آنها هم برسند اما این همه اختلاف در حمایت و پشتیبانی، کشتی گیران را دلسرد می کند. زمانی که حمید سوریان در المپیک ریو باخت من در یکی از اتوبان های تهران رانندگی می کردم، ماشین را کشیدم کنار و با تمام وجود گریه کردم چون می دانستم او در آن شرایط چه حالی داشت.
 علیزاده در پاسخ به این پرسش که پیش بینی شما از عملکرد تیم ملی در المپیک توکیو چیست، تاکید کرد: پیش بینی اینکه کشتی ما در المپیک چه نتیجه ای خواهد گرفت دشوار است. ابتدا باید سه سهمیه باقیمانده را بگیریم  بعد هم بستگی به اوضاع تیم و رقبا دارد.‌همین اندازه می توانم بگویم که کار سختی خواهیم داشت. کرونا آسیب جدی به ورزش وارد کرد. خصوصا در کشور ما به دلیل شیوع طولانی مدت آن ورزش خیلی عقب افتاد. چشم امید ما در المپیک تنها به چند رشته ورزشی خصوصا کشتی دوخته شده، این مسئله فشار زیادی به ملی پوشان و مربیان وارد می کند با تمام این احوال امیدواریم فرنگی کاران بازهم افتخار آفرینی کنند و  خانواده کشتی سرمان را بالا بگیریم.
گفت و گو: احمد دباغ