جمعه دهم فروردین ماه
اعلام آمادگی 7 تیم برای حضور در لیگ کانوپولو؛

قزلباش: 30 قایق کربن برای کانوپولو خریداری کرده ایم

  مدیر تیم های ملی کانوپولو گفت: تلاش داریم که لیگ کانوپولو را در هوای گرم و درون استخر برگزار کنیم.

  مدیر تیم های ملی کانوپولو گفت: تلاش داریم که لیگ کانوپولو را در هوای گرم و درون استخر برگزار کنیم.


مهران قزلباش در گفت و گو با البرزورزشی در مورد برگزاری مسابقات لیگ رشته کانوپولو اظهار کرد: بعد از برگزاری لیگ آبهای آرام لیگ آبهای آرام ، مسابقات رشته روئینگ را در پیش رو داریم و پس از آن مسابقات لیگ کانوپولو را آغاز خواهیم کرد به شهرستان ها و استانهای مختلف اطلاع داده شده است اگر شهری وجود دارد که استخر روباز در اختیار داشته باشند بتوانیم رقابتهای لیگ را در آنجا برگزار کنیم  تا از هوای گرم برخوردار باشد در لیگ سعی شده ورزشکاران تیم ملی در تیم های مسابقات ترکیب شوند و به تبع از تیم های دیگر هم نفرات برتر را برای حضور در اردوی تیم ملی انتخاب خواهیم کرد.
وی می افزاید: مانند سالهای گذشته اردوی طولانی نخواهیم داشت برای تمرینات ملی زمانی را بین 25 تا 30 روزه مد نظر گرفته ایم. در مسابقات برون مرزی سال آینده که سال آینده مقرر شده در آن شرکت کنیم رقابت جهانی در ایتالیا داریم که از 2020 به 2021 منقل شده است و به طبع مسابقات آسیایی هم هر دو سال یک بار در کشور سنگاپور برگزار خواهد شد و همه برنامه ها مستلزم این است که بتوانیم اسپانسر جذب کنیم زیرا قیمت بالای دلار و رشته کانوپول یک رشته المپیکی محسوب نمی شود امیدواریم که برای 2024 در المپیک حضور فعال داشته باشد زیرا برخی از مواد  از المپیک حذف شد و بعضی رشته های جدید را به المپیک اضافه کرده اند اما چون المپیکی نیست فعلا بودجه خاصی برای آن در نظر نمی گیرند.

زیرا تعداد ورزشکاران این رشته زیاد است باید پول زیادی برای آن هزینه شود زیرا پول بلیط رفت و برگشت به مسابقات هم زیاد می شود به تبع باید ببینیم که می توانیم یک اسپانسر خوب برای تیم ها پیدا کنیم تا تیم ها اعزام کنیم. رئیس جدید فدراسیون آقای سهرابیان قایق های جدید برای این رشته خریده اند و نزدیک 30 تا قایق کربن کانوپول در اختیار داریم و بتوانیم برای حضور در مسابقات از آنها استفاده کنیم.
برای آغاز لیگ هفت تا تیم اعلام آمادگی کرده اند و ما سعی کرده ایم پاروزنانی که در تیم ملی بوده اند و آخرین مسابقات خارجی را رفته اند در بین تیم ها پخش کنیم که از قایقرانان تیم ملی در تیم های لیگ حضور  داشته باشند .
تنها کشور ما به دنبال حضور فعال در المپیک نیست ولی تلاش زیادی کرده ایم و رایزنی های متعددی صورت گرفته است زیرا همه یک خانواده هستیم که بتوانیم این ورزش را در المپیک ورود بدهیم زیرا بیشترین تیم ها را کشورهای اروپایی دارند و فعلا نتیجه ای نگرفته اند ولی به عنوان یک حرکت بازی های آسیایی جاکارتا برگزار شد ولی تیم ایران حضور نداشت و فکر می کنم برای سال 2021 در حال پیگیری هستند که کانوپولو رایزنی شود که حتی اگر نفرات حاضر در رقابتها کمتر شوند با تیم پنج نفره در المپیک حضور داشته باشد.
گفت و گو: الهه طائمه