جمعه دهم فروردین ماه
تمجید فدراسیون جهانی هندبال از کوبل ایرانی؛

کلاهدوزان: بعضی ها حسادت می کنند

در آستانه این رقابت ها فدراسیون جهانی هندبال در خبری ضمن اعلام اسامی داوران قضاوت کننده در این تورنمنت به معرفی کوتاه هر کدام از کوبل های داوری منتخب پرداخت.

در آستانه این رقابت ها فدراسیون جهانی هندبال در خبری ضمن اعلام اسامی داوران قضاوت کننده در این تورنمنت به معرفی کوتاه هر کدام از کوبل های داوری منتخب پرداخت.


در این فهرست کوبل داوری ایران متشکل از «مجید کلاهدوزان» و «علیرضا موسویان» به عنوان تنها نمایندگان آسیا در بین ۱۹ کوبل از سراسر جهان، در مسابقات قهرمانی هندبال ۲۰۲۱ جهان در مصر قضاوت خواهند کرد.
فدراسیون جهانی در بخش مربوط به معرفی کوبل داوری ایران آورده است: مجید کلاهدوزان پیش از تشکیل کوبل با علیرضا موسویان، به همراه دیگر زوج خود با سابقه قضاوت در رقابت های هندبال قهرمانی جهان در سال های 2007، 2009 و 2011 به ترتیب در آلمان، کرواسی و سوئد، طولانی ترین پیوند را با رقابت های قهرمانی جهان برقرار کرده و در ادامه نیز با پیوستن به موسویان و سوت زدن در فرانسه در سال 2017 و قضاوت در رقابت های قهرمانی سال 2019 که به طور مشترک به میزبانی آلمان و دانمارک برگزار شد، این پیوند را طولانی تر کرده است.

کلاهدوزان که اهل شهر ورزش خیز اصفهان است در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و روزنامه بین المللی شوت گفت: من و آقای علیرضا موسویان از تبریز تنها کوبل انتخاب شده آسیا در فهرست یاد شده هستم و برای کسب آمادگی جهت حضور در مسابقات جهانی زیر نظر مربی تغذیه و بدنسازی که از سوی فدراسیون جهانی انتخاب شده اند کنترل می شویم و طی یکسال گذشته در چند دوره سمینار و وبینار داوری شرکت کرده ایم و با توجه به سیاست فدراسیون جهانی هندبال به سیستم الکترونیکی وصل شده ایم و به قول معروف آنلاین هستیم.
کلاهدوزان در پاسخ به پرسش ما که تا چه زمانی قصد ادامه قضاوت را دارید گفت: من 42 و آقای موسویان 43 سال داریم و حداقل تا سن 50 سالگی می توانیم ادامه  بدهیم البته همه چیز بستگی به میزان آمادگی جسمانی ما دارد متاسفانه در داخل کشور برخی ها حسادت می کنند در صورتی که ما به سهم خود تلاش می کنیم و می خواهیم به عنوان نمایندگان ایران در صحنه های بین المللی حضور داشته باشیم.
وی در خصوص اینکه چه شد که توکلی و ولدخانیان داوران بین المللی ایران دیگر در صحنه مسابقات رسمی حضور ندارند گفت: متاسفانه در اثر یک اشتباهی که این کوبل در لیگ داخلی کشور انجام داده اند در پی گزارش باشگاه فولاد فدراسیون جهانی آنها را محروم کرد و یک موقعیت بسیار خوب از دست هندبال ایران خارج شد کاش آن موقع فدراسیون وقت مانع از ارسال نامه به فدراسیون بین المللی می شد در حال حاضر یک کوبل از آقایان و دو کوبل از بانوان باید در کلاس های ویژه بین المللی شرکت کنند که امیداریم موفق باشند.  
گفت و گو: مرجان بنی یعقوب