چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

شهر آورد و تحلیل های وارونه!

نباختن و‌محافظه کاری مربیان سرخابی ها،انگار ما را هم وادار به تحلیل های وارونه و تبعیت از تاکتیک های دفاعی کرده است.

نباختن و‌محافظه کاری مربیان سرخابی ها،انگار ما را هم وادار به تحلیل های وارونه و تبعیت از تاکتیک های دفاعی کرده است.
در گذشته مهاجمان آبی و قرمز  محبوب‌قلوب هواداران بودند،اما امروز لک و رشید کانون توجه شده اند!
دو روز دیگر باید هواداران دندان روی جگر بگذارند و صبوری کنند تا دو تیم محبوب شان در مستطیل سبز توان  و ظرفیت شان را به بوته آزمایش بگذارند.
یحیی گل محمدی و محمود فکری  با کمک و مشاوره با دستیارانشان  به جد در تلاش هستند تا با آنالیز دقیق یکدیگر ،مهره های خود را در صفحه شطرنج و به پهنای زمین زمین چمن آزادی جا به جا کنند.
پیش بینی ها حاکی از آن است که احتیاط و شیوه های بسته و دفاعی از سوی هر دو مربی از اولویت خاصی برخوردار می باشد.
گل محمدی این شیوه را در بازی گذشته با سپاهان آزمود.به نظر می رسد به دلیل شرایط خاص قرمزها و محدودیت نفرات در خط حمله این روش در مصاف با آبی ها هم تکرار شود.
در آن سوی میدان هم اگر چه فکری با بهبودی دیاباته و آمادگی و جسارت قائدی و مطهری با دست پر در خط حمله تیمش را آرایش خواهد داد ،اما آشکارا پیدا است که او هم بی گدار به آب نخواهد زد.
تدابیر پیشگیرانه دفاعی و تجمع نفرات در مرکز میدان یقینا در تاکتیک مورد نظر فکری دارای اولویت خواهد بود.
ما رسانه ایها هم به تبعیت از محافظه کاری مربیان به‌جای آنکه از تاکتیک حمله و بازی تهاجمی دو تیم بنویسیم،رویکردی جدید اتخاذ کرده ایم.
در گذشته آبی ها  با یاد آوری گلهای‌ مظلومی،فرهاد مجیدی و آرش برهانی به استقبال شهر آورد می رفتند.
قرمزها هم به گلهای همایون بهزادی، فرشاد پیوس،محسن خلیلی دلخوش بودند.
امروز  آبی ها به جای چشم‌دوختن به ساق قائدی ، دیاباته ومطهری  و دل بستن به گلزنی آنها به قفس توری خودشان نظر دارند تا دروازه شان را بسته نگه دارد.
قرمزها هم قبل از آنکه به‌مهدی عبدی و امیری ونوراللهی  امیدوار به گلزنی باشند ،چهار چشمی به عکس العمل های فوق تصور حامد لک نظر دارند.
رشید مظاهری در بازیهای گذشته فرشته نجات استقلال بوده و حامد لک هم  پس از هنرنمایی در جام باشگاههای آسیا،باید در شهر آورد جسارت و آمادگی مجدد خود را به‌ رخ بکشد.
در واقع  در این تقابل قبل از آنکه به توانایی و ظرفیت مهاجمان و تاکتیک دو تیم در فاز تهاجمی توجه داشته باشد،به تدابیر دفاعی دل بسته است.
تدبیری نو که در آن دو دروازه بان سرخابی نقش اول را ایفا می کنند.
زیرا در فوتبال حرفه ای که شیوه های دفاعی و بسته ارائه می شود،ابتدا باید گل نخوردن را آزمود و بعد از آن در اندیشه گل زدن بود.
کارشناسان مظاهری و لک را در اوج آمادگی بدنی ،ذهنی و انگیزشی می دانند،باید دید این دو در تقابل جدید سرخابی ها چه عملکردی خواهند داشت و چگونه از دروازه خودی دفاع می کنند.
نویسنده: احمد میرزاییان