شنبه یکم اردیبهشت ماه

سلگی: فوتبال ناشنوایان را المپیکی بدانید

تیم فوتبال ناشنوایان ایران روز 15 اردیبهشت ماه به مالزی می رود تا در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کند ولی حتم داشته باشید که تیم اول قاره کهن ما خواهیم بود دکتر فرهاد سلگی رئیس انجمن فوتبال و فوتسال ناشنوایان در گفت و گو با البرزورزشی با بیان جملات فوق می افزاید: 24 بازیکن را از بین 70 شرکت کننده بر گزیده ایم تا و زبدگان این رشته زیر نظر آقایان محمدحسین ضیایی ، خورشیدی، قادر شمشیری، دکتر جهانی(بدنساز)، تمرین می کنند و دکتر بیژن ذولفقار نسب مدیر فنی برنامه های خود را اجرا می کنند.

تیم فوتبال ناشنوایان ایران روز 15 اردیبهشت ماه به مالزی می رود تا در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کند ولی حتم داشته باشید که تیم اول قاره کهن ما خواهیم بود دکتر فرهاد سلگی رئیس انجمن فوتبال و فوتسال ناشنوایان در گفت و گو با البرزورزشی با بیان جملات فوق می افزاید: 24 بازیکن را از بین 70 شرکت کننده بر گزیده ایم تا و زبدگان این رشته زیر نظر آقایان محمدحسین ضیایی ، خورشیدی، قادر شمشیری،  قاسم موافق(کمک مربی)، تمرین می کنند و دکتر بیژن ذولفقار نسب مدیر فنی برنامه های خود را اجرا می کنند.


دکتر سلگی با بیان افتخاراتی که تیم ناشنوایان ایران در سطح قاره کهن کسب کرده است افزود: پنج بار قهرمانی آسیا و یک بار قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در کارنامه فوتبال ناشنوایان ایران می درخشد در سال 2013 در المپیک قبلی با ضربات پنالتی حذف شدیم و در المپیک سامسون ترکیه به مقام هشتم دنیا نایل آمدیم اما این بار فقط به قهرمانی فکر می کنیم و از هم اکنون خود را مسافر المپیک برزیل می دانیم. ما تغییر و تحولات بسیار خوبی در تیم ناشنوایان انجام داده ایم و با تزریق نیروهای جوان یک تیم قدرتمند در سطح جهان داریم. حیف شد که بازی های آسیایی هنگ کنگ را به دلیل شیوع کرونا از دست دادیم مگر نه تدارک بسیار خوبی برای المپیک بود.
دکتر سلگی با اشاره به حضور علی بسیج کاپیتان تیم که بهترین بازیکن آسیا و بازیکنانی چون احمدوند و زینالوند کنار جوانان تازه نفس به اذعان مربیان تیم بهترین تیم ناشنوایان تاریخ را دارد.
رئیس انجمن فوتبال و فوتسال ناشنوایان فوتبال ایران درباره برنامه های این انجمن برای تیم فوتسال نیز گفت: در سال جاری برنامه ای در این رشته نداریم ولی فوتسال ما سرآمد تمام تیم های آسیایی است.
وی درباره فعالیت انجمن در فوتبال بانوان نیز گفت: برای اولین بار پیشنهاد تشکیل فوتبال بانوان در کشور را داده ام و اعتقاد دارم اگر بتوانیم در بخش بانوان در مسابقات انتخابی شرکت کنیم با وجود ژاپن، کره و چین تیم ایران بتواند جزو چهار تیم برتر دنیا باشد.
دکتر سلگی که رئیس کمیته مالی فدراسیون جهانی ناشنوایان است درباره انتخابات پیش روی آسیا نیز گفت: قرار است همزمان با مسابقات انتخابی المپیک ناشنوایان انتخابات ریاست منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار شود که با رایزنی هایی که به عمل آورده ایم انتخاب محمد پرگر حتمی خواهد بود و خود من نیز از بابت این سمت جهانی نهایت تلاش را خواهم کرد تا به ورزش ناشنوایان ایران در بخش فوتبال کمک کنم.
گفت و گو: ج-دوستدار