جمعه دهم فروردین ماه
میلاد عبادی پور بهترین امتیازآور لژیونرهای ایرانی؛

46 امتیاز برای پنج بازیکن

پنج لژیونر ایرانی، شنبه شب به همراه تیم‌های خود به مصاف حریفان رفتند و نمایشی بسیار خوب از خود بر جا گذاشتند؛ به ویژه امیرحسین اسفندیار که عنوان ارزشمندترین بازیکن میدان را به دست آورد.

پنج لژیونر ایرانی، شنبه شب به همراه تیم‌های خود به مصاف حریفان رفتند و نمایشی بسیار خوب از خود بر جا گذاشتند؛ به ویژه امیرحسین اسفندیار که عنوان ارزشمندترین بازیکن میدان را به دست آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل سایت فدراسیون والیبال؛ تیم گرین یارد ماسِیک که جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار را در اختیار دارد، در چارچوب هفته دوازدهم لیگ والیبال بلژیک میزبان تیم صدرنشین روسلار بود.
گرین یارد ماسیک در این مسابقه با درخشش لژیونرهای ایرانی خود، با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید. تیم روسلار در ست نخست ۲۸ بر ۲۶ میزبان خود را شکست داد اما در ست‌های دوم تا چهارم، به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰ مغلوب شد.
ماسیک با این برد همانند روسلار ۲۹ امتیازی شد و به دلیل یک باخت بیش‌تر در رده دوم جدول قرار گرفت.
امیرحسین اسفندیار در این مسابقه با کسب ۱۶ پوئن (۱۴ حمله،‌ یک سرویس و یک دفاع) امتیازآورترین بازیکن میدان شد و در پایان هم جایزه ارزشمندترین بازیکن را به دست آورد.
جواد کریمی نیز به عنوان پاسور تیم، نقش مهمی در این پیروزی ماسیک داشت و پنج امتیاز (یک حمله، ۳ دفاع و یک سرویس) کسب کرد.


لیگ سری آ ایتالیا نیز شنبه شب شاهد درخشش یکی دیگر از لژیونرهای ایرانی بود و تیم پیاچنزا با سید محمد موسوی موفق به شکست سه بر یک ویبو والنتیا در هفته هجدهم بود.
آرون راسل ۲۲ پوئن کسب کرد و امتیازآورترین بازیکن پیاچنزا بود. موسوی نیز هفت امتیاز (۴ حمله، ۲ دفاع و یک سرویس) به دست آورد.
پیاچنزا با این برد ۲۷ امتیازی شد و در رتبه پنجم جدول باقی ماند.


در چارچوب هفته بیستم پلاس لیگا (لهستان) تیم‌های اسکرا بلخاتوف و ترفل گدانسک به مصاف یکدیگر رفتند که تیم اسکرا سه بر یک مغلوب حریف خود شد. میلاد عبادی‌پور در این مسابقه امتیازآورترین بازیکن تیم اسکرا شد و ۱۸ پوئن (۱۶ حمله و یک دفاع و یک سرویس) به دست آورد اما تلاش او مانع شکست این تیم نشد.
تیم ترفل گدانسک هم‌اکنون با ۳۶ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد و اسکرا با ۲۶ امتیاز در رتبه هشتم است.
نکته جالب این مسابقه، حضور ماریوژ ولازلی در تیم ترفل گدانسک بود که با استقبال باشگاه و بازیکنان اسکرا روبه‌رو شد. این بازیکن از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ سال‌ها برای اسکرا با پیراهن شماره دو و به عنوان کاپیتان بازی کرده بود و قبل از شروع این فصل، از اسکرا جدا شد.

همچنین تیم والیبال کاستلو مایا که کمیل اکبری بازیکن ایرانی را در اختیار دارد، در هفته هجدهم سوپر لیگ پرتغال به مصاف اسموریز رفت و سه بر یک مغلوب این تیم شد.