چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

تقابل گل محمدی و فکری در مهره چینی

در فاصله کوتاه تا شهر آورد ۹۴ قرار داریم.گرمای این رقابت دیرینه در سرمای دی ماه و تقابل دو مربی ایرانی در مهره چینی و آرایش بازیکنان در مستطیل سبز دیدنی خواهد بود.

در فاصله کوتاه تا شهر آورد ۹۴ قرار داریم.گرمای این رقابت دیرینه در سرمای دی ماه و تقابل دو مربی ایرانی در مهره چینی و آرایش بازیکنان در مستطیل سبز دیدنی خواهد بود.


در مدت سی و اندی سابقه روزنامه نگاری  و حضور در عرصه فوتبال کشور همواره آرزوی بازی زیبا و جوانمردانه از سوی دو باشگاه قدیمی داشته ام.
بازی این دو تیم‌قبل از آنکه متاثر از حضور بازیکنان شاخص و ملی پوش در دو طرف میدان باشد به شدت تابع مسائل روحی و روانی و انگیزشی بوده است.
وقتی به آرشیو  مراجعه می کنم  و قدری به عقب برمی گردم و بازیهای گذشته دو تیم را مرور می کنم،کمتر به نمایش های زیبا و فنی برمی خورم.
شاید حضور یک صد هزار تماشاگر و رقابتی که در سکوها وجود داشت بر روند کار بازیکنان دو تیم تاثیر منفی می گذاشت و..
این بار که سایه کرونا‌ را احساس می کنیم،در ورزشگاه خالی از تماشاگر باید شاهد تقابل دو تیم باشیم.
این نکته شاید قدری از بار روانی رقابت‌ دو تیم بکاهد،اما در عوض منازعه و مشاجره طرفین و مسابقه دادن در صدور بیانیه و متهم کردن یکدیگر به لفاظی معادلات را‌ به هم زد.
طیفی از بزرگان و اعضا قدیمی دو باشگاه هم‌به جای آرام کردن فضا ،به رد وبدل نمودن الفاظ و کرکری های نابجا پرداختند.
این قشر متشخص که الگوی نسل نوجوان  و هواداران هستند باید بدانند دادن آدرس غلط و ایجاد چالش و دعواهای این‌چنینی به اساس  فوتبال لطمه جدی وارد می کند.
گروهی از همکاران‌ رسانه هم در این وادی قدم‌گذاشته و با انعکاس نظرات آتشین دو طرف ،موجب التهاب آفرینی  و اشاعه دعواهای زرگری شده اند.
همانطور که قبلا هم گفته شده است،بازار گرمی و هیجانی کردن‌این‌مسابقه در رسانه‌ها به بهانه جاذبه‌بیشتر اقدام مناسبی است که انگیزه هواداران دو طرف را ارتقا می بخشد.
اما زمانی که‌اخلاق و رفتارهای ورزشی مورد خدشه قرار می گیرد نمی توان‌ آن رانادیده‌گرفت.
باید قبول کرد روح ورزش  به ویژه رشته‌پرجاذبه فوتبال با اصول جوانمردی،حفظ ارزشهای انسانی  و رفتارهای پسندیده‌عجین است و عقل سلیمی تندی،پرخاشگری و ناهنجاری را‌ برنمی تابد.
امید است‌مربیان‌دو تیم و نیمکت آنها‌با طمانینه  و درایت‌ بازیکنان‌شان‌را در زمین‌ مسابقه هدایت کنند و بعد از مدتها‌ یک‌بازی زیبا فنی وتماشاگر پسند را شاهد باشیم‌ و فارغ از نتیجه ، از نمایش بازیکنان لذت ببریم.


نویسنده: احمد میرزاییان