جمعه سی و یکم فروردین ماه

استکی: هندبال آسیا به شدت کثیف است

الله کرم استکی ستاره هندبال ایران از لالیگای اسپانیا به ایران بازگشت. بازیکن زبده ای که لیگ های رومانی، مجارستان و فرانسه را تجربه کرده است و حالا از اسپانیا باز می گردد.

الله کرم در گفت و گو با البرز ورزشی گفت: پارسال در اسپانیا بازی کردم، این لیگ پر از ستارگان است و برعکس رومانی باشگاه ها آزادند هر تعداد بازیکن که می خواهند بازیکن خارجی بگیرند، سعید برخورداری دروازن بان ملی پوش ایرانی هم در اسپانیا حضور دارد. تیم ما زیمنس تا نیمه تمام ماندن مسابقات به دلیل کرونا در رتبه هفتم قرار داشت. چند روزی است با هواپیمایی که سفارت ایران برای انتقال ایرانیان تدارک دیده شده بود به تهران بازگشتم. کرونا پیر همه را درآورد ولی وقتی در اصفهان برای خرید به بیرون رفتم متوجه شدم که چقدر مردم اسپانیا رعایت می کنند و اینجا اصلا کرونا را جدی نمی گیرند. تیمهایی از فرانسه، مقدونیه و اسپانیا به من پیشنهاد داده اند، برادرم سجاد در فرانسه است و هنوزم معلوم نیست از شرایط اسپانیا راضی هستم، اسپانیا و رومانی یک صدم درآمد کشور ما را ندارد ولی در ورزش توزیع عادلانه ثروت و درآمد را لمس کرده ایم. در کشور ما چند بازیکن جوان خیلی خوب داریم مثل میرحسینی، آثاری و ... که با گذراندن دوران سربازی به زودی سر از لیگ های معتبر در خواهند آورد من و سایر بچه های شاغل در لیگ اروپا نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.

کاپیتان استکی درباره تیم ملی ایران گفت: باید بهترین مربیان دنیا را استخدام کنیم وگرنه آقای حبیبی از مربیان درجه دو اروپا یک سر و گردن بالاتر است، بازیکنان خوب زیاد داریم ولی با یک هفته تمرین نمی توانیم هماهنگ شویم. حق ما صعود به جام جهانی بود اما بحرینی ها تبانی کردند و به کره جنوبی باختند تا ما صعود نکنیم. هندبال آسیا کثیف تر از آنی است که فکر می کنید، سالهاست که رفتار ناجوانمردانه را می بینیم و فریاد ما به جایی نمی رسد.

گفت و گو از: ج - دوستدار