جمعه دهم فروردین ماه

سارا خادم: برای جهانی بلاروس آماده می شوم

سارا خادم، دختر شایسته شطرنج ایران آمادگی خود را برای ادامه بازی در تیم ملی اعلام کرد. وی که پارسال گفته بود شاید دیگر بازی نکند، مانند همه جوانان این مرز و بوم دل در گروی وطن داشته و تاب دوری از وادی کسب افتخار به نام ایران نیاورده است.

سارا خادم که در عین جوانی همه افتخارات مربوط به دنیای علم، ورزش و هنر را تجربه کرده است به البرز ورزشی گفت: فعلا آنلاین تمرین می کنم یک مربی فرانسوی دارم که نامش ماینو کرنر است و ماهی حدود یکهزار یورو به ایشان دستمزد می دهم. پارسال خوشبختانه شرکت نفت جی اسپانسر من برای پرداخت هزینه مربیگری شده بود، ولی پیش از آن از جیب خود و درآمد شرکت در تورنمنت ها هزینه می کردم البته حدود چهار ماه و اندی دیگر مسابقات جهانی بلاروس را در پیش دارم ولی بعید می دانم تا آن زمان کرونا بگذارد مسابقاتی برگزار شود.

سارا خادم شریعه درباره فعالیت های برون مرزی اش گفت: من در لیگ های آلمان، فرانسه و چین هم بازی می کنم، در چین بهترین چهره های شطرنج جهان حضور دارند ولی اکنون نه مسابقه ای در کار است و نه پروازی صورت می گیرد. لاجرم باید بنشینیم و منتظر بمانیم تا اوضاع چگونه پیش برود...

استقبال مجدد سارا خادم الشریعه برای بازی و قهرمانی زیر پرچم مقدس ایران نشان می دهد که مسوولان ورزش ما اگر طرز برخورد صحیح با جوانان ورزشکار را بدانند و مدیریت وافر داشته باشند هرگز گرد یاس و نا امیدی بر سر و روی ورزشکاران ما نمی نشیند تا هوای رفتن و کوچ کردن به سرشان بیفتد.

گفت و گو از: مرجان بنی یعقوب