جمعه سی و یکم فروردین ماه
روابط خصوصی به جای روابط عمومی

قحط الرجال در روابط عمومی سازمان لیگ!

مشکلات ورود خبرنگاران و عکاسان ورزشی به استادیوم آزادی تمام شدنی نیست. داستانی که آنقدر در موردش نوشتیم خودمان هم خسته شدیم ولی چه کنیم که در این مسیر قرار داریم و رسالت کاری مان ایجاب می کند برای پوشش خبری و تصویری مسابقات لیگ با عوامل ناکارآمد اجرایی مسابقات سر و کار داشته باشیم.

مشکلات ورود خبرنگاران و عکاسان ورزشی به استادیوم آزادی تمام شدنی نیست. داستانی که آنقدر در موردش نوشتیم خودمان هم خسته شدیم ولی چه کنیم که در این مسیر قرار داریم و رسالت کاری مان ایجاب می کند برای پوشش خبری و تصویری مسابقات لیگ با عوامل ناکارآمد اجرایی مسابقات سر و کار داشته باشیم. روی صحبت ما افراد ناکارآمدی است که معلوم نیست از کجا به بدنه فوتبال وارد شدند و مشخص هم نیست چه زمانی بارشان را روی دوششان می گذارند و رهسپار دیار خود می شوند. در این چند سال اخیر که فردی بنام حجت الله بهمنی روی صندلی مدیریت روابط عمومی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال نشانده شده برای دریافت آیدی کارت و مجوز تردد خبرنگاران و عکاسان مان با داستان هایی روبرو شده ایم که به خاطرش روزی صدبار از کار در رسانه های ورزشی و شغل خبرنگاری و عکاسی ابراز پشیمانی می کنیم.

در ابتدای فصل از سوی روابط عمومی سازمان لیگ اعلام شد باید با مراجعه به سایت سازمان لیگ مشخصات عکاسان و خبرنگاران خود را ثبت و به صورت اینترنتی برای هر نماینده خود کد پیگیری دریافت کنیم. ما هم با خرسندی از این موضوع که بالاخره سیستم کاغذبازی تمام شده و همه چیز اصولی شده مدارک خود را ارسال کردیم و به قولی همه آن چیزی که لازم بود را در اختیار مسوولان قرار دادیم. چند روز بعد که برای دریافت آیدی های لیگ برتر به سازمان لیگ مراجعه کردیم گفتند حراست فدراسیون این ثبت نام ها را قبول ندارد و تنها افرادی که کارت پوشش خبری وزارت ورزش دارند می توانند آیدی دریافت کنند. این در حالی است که وزارت ورزش به دلایلی نامعلوم صدور کارت خبرنگاری و عکاسی در سال 99 را متوقف کرد و هیچ کارتی صادر نکرد. وقتی ستاد کرونا در ورزش مجوز برگزاری لیگ برتر فوتبال را صادر کرد  مجددا روابط عمومی سازمان لیگ طی توافقی درون سازمانی به این نتیجه رسید تا خبرنگاران و عکاسان را به صورت گزینشی به ورزشگاه وارد کند یعنی همان آش و کاسه قدیم. پیش از دربی سرخابی ها برای اعزام عکاس و خبرنگار اقدام کردیم و تلفنی مجوز حضور عکاس مان را گرفتیم اما اگر شما را به ورزشگاه راه دادند، این بنده خدا را هم راه دادند. از مسوول کمیته عکاسان علت این ممانعت را پرسیدیم که ایشان اعلام کرد تنها 21 عکاس در کنار زمین حضور داشتند و حراست فدراسیون از لیست ارسالی حجت اله بهمنی تنها مجوز حضور 21 نفر را صادر کرده است. یعنی به نوعی همه کاسه کوزه ها سر حراست شکسته شد. گناه رسانه ما چیست؟ چون خصوصی هستیم و با این مشکلات مالی و دغدغه های روزمرگی در کشور نباید همانند خبرورزشی، فارس، ایسنا، مهر یا هر رسانه ای دیگر نماینده ای در چنین رویدادی داشته باشیم؟ قرار نیست حق مان را بخورند و سکوت کنیم.

دیروز هم که با شخص بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ تماس گرفتیم ایشان گفت: عکاس خود ما هم راه ندادند! سوالی که از مسوولان فدراسیون فوتبال داریم این است که وقتی حراست فدراسیون تصمیم گیرنده است پس چه نیازی به بهمنی و اطرافیانش است؟ حتما ناکارآمدی از سوی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ دیده شده که اختیار به حراست داده شده است و اگر قرار است از این آقا سلب اختیار شود با کمال میل استقبال می کنیم و به تصمیم گیرندگان خداقوت می گوییم. مگر قحط الرجال است که یکی مثل بهمنی باید برمسند امور چنین سازمانی قرار بگیرد و اینگونه برای حقمان گردن کج کنیم؟ روابط عمومی در سازمان لیگ به روابط خصوصی تبدیل شده و هر کسی که این آقا خوشش بیاید باید مجوز حضور در ورزشگاه دریافت کند. آیدی کارت بازی های لیگ حداقل چیزی است که باید به خبرنگاران و عکاسان بدهند و نمی دانم چرا باید هر سال چنین بساطی را تحمل کنیم. امیدواریم حراست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال نسبت به این موضوع تصمیم جدی تری بگیرد و برای همیشه به موضوع ورود غریبه ها به ورزشگاه و پایمال شدن حق اصحاب رسانه ورود کند. خسته شدیم بعد از 15سال انتشار مستمر روزنامه ورزشی شوت و پایگاه خبری البرزورزشی برای یک آیدی خبرنگار و عکاس مان گردن کج کنیم و 20بار تماس بگیریم. خسته شدیم از این ناملایمتی ها و کج سلیقگی ها. به اندازه کافی در این چند سال فوتبال و رسانه ها به امثال بهمنی شهرت و معروفیت داده اند. بهتر است بعد از انتخابات فدراسیون و انتخاب فرد اصلح در راس امور بساط حضور این قبیل افراد در سمت های مختلف فدراسیون جمع شود و افراد کاردان و ورزشی این پست های کلیدی را بگیرند.