پنجشنبه نهم فروردین ماه
مجادله بیهوده در والیبال؛

برق لشگری: ما ریگ ته جوی هستیم

حرمت داری در والیبال یک رسم دیرینه بود و جامعه والیبال همواره از این بابت الگوی بسیاری از رشته های ورزشی بوده اند اما از روزی که پای فضای مجازی به این ورزش نجیب کشیده شد انگار که والیبال نویسی مدرن جای واقعیتهای گذشته را گرفته است .

حرمت داری در والیبال یک رسم دیرینه بود و جامعه والیبال همواره از این بابت الگوی بسیاری از رشته های ورزشی بوده اند اما از روزی که پای فضای مجازی به این ورزش نجیب کشیده شد انگار که والیبال نویسی مدرن جای واقعیتهای گذشته را گرفته است.

بعد از قشقرقی که مدعیان حمایت از مربیان سابق و جدید تیم والیبال نوجوانان به پا شد و دیگر احترامی باقی نمانده یک مربی دیگر هم تا توانسته پیشکسوت خود را کیسه بوکس قرار داده است و این رویه ناپسند آنقدر ادامه یافت تا اینکه دملی جدید سر باز کرد و آن دعوا بر سر ناظری و نظارت لیگ برتر است.


برخی از دوستان داور که پیراهنی در این ورزش پاره کرده اند مدعی هستند که نباید امر مهم نظارت لیگ را به دست افراد غیر مرتبط فنی سپرد و در این بین از دست ما هم در رفته یکی دو مورد آن را درج کرده ایم این مساله باعث بروز کدورتهایی شده است.
امین برق لشگری یکی از این پیشکسوتان و صاحبنظران است که نام وی عباس امانی و ... به میان آمده بود برق لشگری می گوید: در جام پاسارگاد با نام پاس همدان بازی کرده اند سی سال معلم ورزش بوده ام و دروه مربیگری بین المللی را گذرانده ام در یک شهر 700 هزار نفری 7 بازیکن تحویل تیم ملی داده ام آن وقت برخی از دوستان داور که اصلا والیبال بازی نکرده اند حضور ما را به عنوان ناظر لیگ به چالش می کشند. شکر خدا میلیاردها تومان سرمایه از طریق مشروع و از راه تجارت و کاسبی اندوخته ام امثال من نیازی به پول چندرغاز ناظری نداریم حاضر هستیم پول نظارت را به آقایان بدهیم ولی عشق را از ما نگیرند ما عاشق والیبال هستیم و از این طریق دوستان قدیمی خودمان را ملاقات می کنیم و از این طریق لذت به ما دست می دهد.
مربی بین المللی والیبال همدان می افزاید: از یاد نمی بریم که پیش از کرونا آقایان داور از این هواپیما پیاده نشده با هواپیمای دیگر راهی نقاطی دیگر شده و هیچ حقی برای کارشناسان و پیشکسوتان شهرستانی قائل نشدند و امروز که سفره والیبال  گسترده شده حق همه دست اندرکاران والیبال است که بدون تنگ نظری کنار آن بنشینند و دوستی ها و همزیستی را تمرین کنند اگر قرار باشد حرف بزنند هم پرده ها فرو می افتد ولی چه کنم که هنوز به دوستی ها در والیبال اعتماد دارم...
این بخشی از صحبتهای امین برق لشگری یکی از خادمان و پیشکسوتان والیبال بود و ما تلاش می کنیم که مانند گذشته آب به آسیاب اختلافات و حرمت شکنی ها نریزیم مشکل والیبال ما غیر والیبالی هایی هستند که هنوز نیامده مردود شده اند و خیلی زود خواهند رفت و آنهایی که می مانند ریگ کف جوی خواهند بود.
نویسنده: جمشید حمیدی