جمعه دهم فروردین ماه
لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور؛

سپاهان به صدر رسید

با انجام 18 مسابقه دیگر لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور از مرز هفته بیست و یکم گذشت و تیم ها به خانه بازگشتند تا از روز نهم بهمن ماه بار دیگر به پایتخت برگردند و باقیمانده مسابقات دور برگشت را برای رسیدن به پلی آف پی بگیرند.

با انجام 18 مسابقه دیگر لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور از مرز هفته بیست و یکم گذشت و تیم ها به خانه بازگشتند تا از روز نهم بهمن ماه بار دیگر به پایتخت برگردند و باقیمانده مسابقات دور برگشت را برای رسیدن به پلی آف پی بگیرند.


در این گیر و دار سپاهان اصفهان بار دیگر به صدر رسید این تیم در آخرین پیکار خود سه بر یک و البته با کمی دشواری از سد خاتم اردکان گذشت در این بازی خاتم با نمایش خوب سعید آقاجانی یک ست از سپاهان گرفت ولی در نهایت کیاوش حیدری ، صابر جواهری و سهند الله وردیان با نمایش خوب خود تیم اصفهان را به پیروزی رساندند.
علی اصغر مجرد به دلیل مصدومیت کتف برای نصف جهانی ها بازی نکرد فولاد با هدایت مربی موقر رحمان محمدی راد با 15 برد و دو شکست و 44 امتیاز صدر نشین شد. شهرداری ارومیه برای شکست راهیاب ملل کار دشواری نداشت در این بازی پیمان اکبری از ذخیره های خود هم استفاده کرد ارومی ها نیز با برد و باخت و امتیازات مساوی با سپاهان ولی معدل پایین تر در مکان دوم ایستادند.


اما لبنیات هراز آمل دچار غافلگیری بزرگ شد و برخلاف تصور همگان سه بر دو مغلوب تیم قعر جدولی آذرپیام ارومیه شد این شاید بزرگترین شگفتی لیگ تا حال حاضر باشد بازیکنان کم نام و نشان آذرپیام به خوبی برای جنگندگی تهیچ شده بودند. در این تیم محمد امین حیدری ستاره بود او و جاوید اسماعیل زاده کاری کرده اند کارستان با این حال یاران بهروز عطایی با 15 برد و چهار باخت و 43 امتیاز در مکان سوم جای گرفته اند.
در تیم آمل رضا قرا باز هم چابک تر از همه بود و غیبت فرهاد قائمی هم مزید برعلت شد. نبرد قهرمان نیم فصل اول با سایپا بسیار زیبا و پایاپای بود ولی سایپا روی درخشش امین اسماعیل نژاد ، سامان فائزی و پاس های سجاد صدقی و امیر حسین صابری پیروز میدان شد.
سایپا با 13برد  و فولاد سیرجان نیز با همین تعداد برد ولی دو امتیاز کمتر از سایپا رده های پنجم و ششم جدول را در اختیار گرفتند. شهداب یزد که به مهدی مهدوی بیشتر استراحت داده بود برای عبور از گرداب تیم جنگنده شهداری گنبد پنج ست تلاش کرد تا در نهایت با ورود احمد میرحسینی به عنوان پاسور ورق برگشت اما تیم گنبد بازنده ای سربلند بود.
شهداب با 14 برد و 39 امتیاز در رده چهارم جای دارد و همانند سه تیم بالای جدول خیالی آسوده نسبت به صعود به پلی اف پیدا کرده است اما شهرداری قزوین باز هم باخت و این بار به تیم همنام شهرداری ورامین حسن تیم ورامین این بود که در دفاع و حملات سرعتی توسط مهرداد بابائی و محمد فلاح عملکرد بسیار خوبی داشت. ورامینی ها 14 دفاع مستقیم مقابل حریف داشتند و سرانجام شهرداری ارومیه که سه بر یک از سد راهیاب ملل گذشت یک بازی نیمه جدی که باز هم مرد اول میثم صالحی بود.
شهرداری با 15 برد چهار باخت و 44 امتیاز سایه به سایه سپاهان حرکت می کند.


ترین های هفته:
پاسورها:  امیر افشار(آذرپیام)، پرویز پزشکی(سپاهان)، امیرمحمد صابری(سایپا)
سرعتی ها: مهرداد بابائی(شهرداری ورامین)، سامان فائزی(سایپا)، سهند الله وردیان(سپاهان)
قدرتی ها: محمد امین حیدری(آذرپیام)، صابر جواهری(سپاهان)، میثم صالحی(شهرداری ارومیه)
قطرپاسور: امین اسماعیل نژاد(سایپا)، جاوید اسماعیل زاده(آذرپیام)، رضا قرا(هراز)
لیبروها: آرمان صالحی(شهرداری گنبد)، محمدرضا موذن(سایپا)
تیم هفته: آذرپیام ارومیه
مربی هفته: دکتر فرهاد نفرزاده با تقدیر از ناصر شهنازی
بازیکن هفته: محمد امین حیدری
پدیده هفته: احمد میرحسینی
چهره هفته: جاوید اسماعیل زاده
امتیاز آور هفته: صابر کاظمی با 28 امتیاز 
داور هفته: امید فولادی وندا(داور اول)-فرهاد شاه میری(داور دوم)
نویسنده: جمشید حمیدی