شنبه یکم اردیبهشت ماه
عملکرد دروازه بان سرخ و آبی از نگاه کارشناسان؛

لک و مظاهری نیازمند تمرینات تخصصی

شهرآورد دیگری از فوتبال گذشت رقابتی که چهار گل در پی داشت و به رغم صحنه های خوبی که به نسبت کشیده شد باز هم دو تیم مساوی شد.

شهرآورد دیگری از فوتبال گذشت رقابتی که چهار گل در پی داشت و به رغم صحنه های خوبی که به نسبت کشیده شد باز هم دو تیم مساوی شد.

 

یکی از مواردی که پیش از این بازی سنتی مطرح شده بود عملکرد خطوط دفاعی به ویژه دو دروازه بان سرشناس پرسپولیس و استقلال بود در این باره با کارشناسان فوتبال و گلر های سرشناس فوتبال کشورمان گفت و گو کرده ایم تا نمایش حامد لک و رشید مظاهری را در ترازوی نقدر و قضاوت قرار دهیم منصور رشیدی دروازه بان سابق تیم ملی و باشگاه استقلال به البرزورزشی گفت: به اعتقاد من لک و مظاهری با وجود دریافت دو گل در مجموع عملکرد خوبی داشته اند ولی معتقدم که این دو دروازه بان باید زیر نظر مربیان متخصص گلری باشگاهی تمرین کنند تا با افزایش سرعت و رفلکس های بدنی به اعتماد به نفس لازمه دست پیدا کنند. این دو دروازه بان نیازمند تمرینات اختصاصی هستند به ویژه در کنترل ضربات ایستگاهی یا خروج از دروازه برای مهار توپها

وحید قلیچ دروازه بان سابق پرسپولیس نیز می گوید : باشگاه های ما باید از مربیان ویژه دروازه بانی همانند احمدرضا عابد زاده استفاده کنندالبته در تیم پرسپولیس داوود فنایی تجربیات خوبی در این زمینه دارد ولی با این همه اعتقاد دارم که لک و مظاهری داروازه بانانی شش دانگ نیستند و هر دو آنها در چهار گلی که خرده اندمقصر بوده اند پس باید به فکر برطرف ساختن نقاط ضعف خود باشد و این وظیفه بر عهده باشگاه ها نیز است.

غلامرضا سرخه ای دروازه بان سرشناس و مطرح گذشته کشور نیز گفت: به اعتقاد من مظاهری و لک در چهار گلی که در دربی خورده اند زیاد مقصر نبوده اند چون این گل ها ناشی از اشتباهات خطوط دفاعی تیم های یاد شده بود. من معتقدم که لک و مظاهری به تمرینات تخصصی بیشتری نیاز دارند از جمله باید بیاموزند که خروج از دروازه ها چه شرایطی دارد ضربات ایستگاهی چه پوزیشنی را بگیرند یا در هنگام ارسال توپها چقدر در مباحث تاکنیکی موثر باشند.

نویسنده: حسن حیدری