پنجشنبه نهم فروردین ماه

قدم آهسته مسئولان در مبارزه با دلالها!

ممنوعیت استفاده از بازیکنان خارجی نباید تنها به پرسپولیس و استقلال خلاصه شود،زیرا پای دلالها "آسه آسه " و بی سر وصدا به تیمهای شهرستانی و لیگ یک باز می شود!

چند روز پیش مهدی علی نژاد معاون وزارت ورزش ،ممنوعیت استفاده از بازیکنان خارجی را در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اعلام کرد.
این اقدام اگر چه بسیار دیر و به عبارتی در اوقات اضافی فوتبال رسانه ای شد،اما در قدم نخست باید آن را مثبت ارزیابی کرد.
ظاهرا در مقطعی از زمان که کفگیر باشگاههای سرخابی به ته دیگ خورده و آنها "آه" در بساط ندارند،این تصمیم به اجرا گذاشته شده است.
باید در اجرای این دستور ،مصمم بود،تا هر روز شاهد شکایت و شکوائیه از سوی بازیکنان خارجی و صدور احکام جدید توسط فیفا بر علیه دو باشگاه قدیمی پایتخت نباشیم.
ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی ،مدیران و مربیان دو باشگاه را وادار خواهد کرد تا به بازیکنان داخلی توجه کنند.در این گیرودار چنانچه آنها تدبیر داشته باشند و آینده نگری پیشه کنند،لازم است تا به احیای مجدد تیمهای پایه خود اهتمام جدی داشته باشند
متاسفانه فوتبال ما در بی عملی و حرافی غرق شده است .
مدیرانی که به حاضری خوری و روزمرگی عادت کرده اند،سخت و دشوار است که به کارهای زیر بنایی و بلند مدت روی بیاورند.
کار استعداددیابی و پرورش نوجوانان و جوانان ،صبر ایوب می خواهد که مدیران نتیجه گرا و چسبیده به صندلی ریاست و قدرت با آن میانه ای ندارندو..
به مسئولان وزارت ورزش توصیه می کنیم ،ممنوعیت استفاده از بازیکنان خارجی را در سطح کشور و تمام باشگاههای تهرانی و شهرستانی به اجرا بگذارند.
این دستورالعمل همه را مجاب خواهد کرد تا به سازندگی روی آورده و کار زیر بنایی را در دستور کار بگذارند.
توجه داشته باشید،چنانچه پای دلالها را صرفا از دو تیم سرخابی قطع کنید ،قطعا آنها به سراغ دیگر تیمهای شهرستانی و رده های پایین تر خواهند رفت که نان و آبدار است و سرو صدایی هم ندارد.
راه دور نمی رویم و به حرکت خزنده دلالها در باشگاه گل گهر اشاره می کنیم.
در اوایل فصل پای سه بازیکن خارجی به این تیم باز شد و هزینه ای سنگین بر جای گذاشت.
کوین یانسن،هلندی ،تاورز داسیلوای برزیلی و "اوروش دلیچ" صرب جذب گل گهر شدند که شاید خیلی از علاقه مندان و همکاران حتی با اسامی آنها هم آشنا نیستند.
این نفرات به لحاظ فنی آثار مثبتی برای تیم نداشتند ،اما هزینه های مالی آنها همه راوبه زحمت انداخت.
بنابر این جدا از ممنوع کردن بازیکن خارجی در پرسپولیس و استقلال باید این دستور العمل را در کل کشور به اجرا گذاشت و نان دلالها را آجر کرد.
از طرفی باید مراقبت کرد تا دلالها پیشنهاد قرار داد بازیکنان داخلی را بالا نبرند و حالا که از در بیرون رانده شده اند از پنجره وارد نشوند و مشکلات دیگری برای باشگاهها ایجاد نکنند.