جمعه دهم فروردین ماه

بازیکنان بزرگ، مربیان بزرگ جهانی می خواهند

عزیز پرتوی بازیکن بلندآوازه آذربایجان غربی و باشگاه های صاحب نام تهران که سابقه مربیگری در تیم های فجر، دخانیات، کوی دانشگاه، مدرسه عالی ترجمه، هیات والیبال تهران، دخانیات ارومیه، جوانان آذربایجان غربی، نوجوانان و جوانان هیات والیبال ارومیه را در کارنامه درخشان خود دارد، درگفت و گویی باخبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی و روزنامه شوت در ارتباط با والیبال کنونی ایران و انتخاب مربی برای تیم ملی اظهار داشته است: والیبال سال های دهه ۴۰ و ۵۰ با والیبال امروز ایران تفاوت های بسیاری پیداکرده است.

در آن سال ها تیم های آسیایی نظیر ژاپن ( قهرمان المپیک مونیخ ) کره جنوبی، چین وحتی استرالیا یک سروگردن بالاتر از سایر تیم ها بودند.
اما والیبال امروزه ایران نه تنها قهرمان آسیا که جزو هشت تیم برتر جهان است و برای دومین بار جواز حضور در المپیک را به دست آورده که نشان می دهد از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.
به همین خاطر در حال حاضر بهترین بازیکنان تیم ملی ایران در تیم های بزرگ اروپایی بازی می کنند و والیبال کشورمان وجاهت جهانی والمپیکی پیدا کرده است. لذا انتظارها فزونی پیدا کرده و کار برای مسئولان فدراسیون سخت تر شده و باید به تناسب جایگاهی که والیبال مان در دنیا کسب کرده گام بردارند و با در نظر گرفتن زمان برگزاری بازیهای المپیک ، بهترین مربیان جهان را که از دانش بالایی برخوردارند وبا علم والیبال پیشرفته جهان آشنایی دارند را برای هدایت و رهبری تیم ملی انتخاب کنند.
پرتوی اضافه کرد: این بدان معنا نیست که قصد دارم مربیان داخلی را به بی دانشی ونا آشنا از علم والیبال مدرن روز متهم کنم , بلکه اعتقادم براین است که درحال حاضر مدیریت تیم ملی ایران باتوجه به بازیکنان بزرگ در بدنه وترکیب تیم ملی به ویژه لژیونرهایی که با شایستگی و قابلیت های خوب خود درتیم های بزرگ اروپایی از شهرت وآوازه ویژه ای برخوردار شده اند ودریافت های میلیاردی دارند، کار را برای مربیان حال حاضر ما سخت می کند. اما اگر مربی خوب خارجی رابه خدمت بگیریم و مربیان ایرانی هم در کنارشان باشند بهتر نتیجه می گیریم.
وی که درسفرهای برون مرزی همراه با تیم های مختلف ملی ازکشورهای. بحرین، ترکیه، یونان، چین، ژاپن، جمهوری آذربایجان، نخجوان وآمریکا دیدن کرده است افزود: مربیان تحصیلکرده و جوان ما باید در کنار مربیان خارجی به عنوان دستیار و مترجم قرار بگیرند تاتجربه لازم وکافی را به دست بیاورند ودر آینده با حمایت فدراسیون و کمیته ملی المپیک ویا به هزینه شخصی خود در کلاس مدرسان بین المللی والیبال دنیا شرکت کنند وبادانش افزایی به مرحله ای برسند ویاتصمیمات اتخاذی فدراسیون با دعوت از مدرسان بزرگ جهانی به گونه ای صورت پذیرد که به نفع والیبال ایران باشد تا مجبور نباشیم دست نیاز به سوی مربیان خارجی دراز کنیم.
این راهم اضافه کنم که مربیان ایرانی متاسفانه بین خودشان هم تعامل وتفاهم ندارند!
با این حال بهتر است فدراسیون برای تیم های ملی نوجوانان وجوانان که درحقیقت پشتوانه های تیم ملی بزرگ سالان بشمار می آیند اندیشه کند و بهترین مربیان ایرانی که دارای مدیریت و وجاهت مربیگری تیم های پایه را دارا هستند استفاده بهینه به عمل آورد.
واما در مورد مراسم هم اندیشی دوشنبه گذشته، به طور اجمالی باید عرض کنم .
آقای داورزنی که در تمام امور فدراسیون و انتخاب مربیان خارجی وداخلی اشراف کامل دارند، چرا تا کنون به نظرخواهی و هم اندیشی اعتقادی نداشتند و در انتخاب مربیان شخصا تصمیم گیری می کردند؟! حال چه اتفاقی باعث گردیده تا با برگزاری نشست دورهمی به نظرخواهی از برخی مربیان ، پیش کسوتان و صاحب نظران روی آورده اند؟!!
آقای داورزنی باید عرض کنم ای کاش در طول سال، بیشتر شاهد این گونه همایش هایی باشیم منتها در زمان های مناسب که اکثر صاحب نظران، مربیان و پیش کسوتان والیبال ایران حاضر به قبول دعوت و حضور در این مراسم ها باشند تابا تبادل اندیشه بتوانند با تبادل نظر تاثیر گذارخود کمک حال فدراسیون باشند هدف اصلی کنند و ما رابه سر منزل مقصود هدایت نمایند.
خبرنگار: اصغر قلندری